varför är billigt = skräp = ingen idé?
Jag kan nog hålla med en del föregående "talare" att de känns som att det hackas mer på dem som valt att ha ett bröllop som kostar rätt mycket.
Attityden här på BT upplever jag som att om man lägger mer mycket pengar så är det inte äkta kärlek och man prioriterar inte den man gifter sig med, utan att det bara handlar om ytligheter.
Det är inte sant. Lika lite som det är sant att det blir ett mindre lyckat bröllop om det kostar mindre pengar.
Men det handlar väl om samma sak som gäller många ämnen både här på BT och i resten av världen. Ibland har människor helt enkelt svårt att inte alltid använda sig själv som referenspunkt. Om man själv lägger ut mycket pengar så upplever man det som kritik när någon är glad över att h*n hittat något billigt. Och dom som pressar priset upplever det som kritik när någon berättar att h*n lagt ut mycket pengar.
Men så är det ju inte. Hur jag väljer att göra med mitt bröllop handlar ju bara om mig, inte någon annan. Och det innebär inte någon värdering av att andra gör andra val än jag