• Nyfiken gul , nu fru

varför är billigt = skräp = ingen idé?

Något jag funderar över är om det anses fult o "billigt" att köpa billigare saker till sitt bröllop?

En kompis till mig är lite av den åsikten att om inget är äkta så får det vara...

O ser också en del här på forumet som är lite så att en klänning för 800 kr i en utländsk affär inte duger att gifta sig i - även om det faktiskt är en äkta brudklänning - hellre dog dom än att ta på sig nåt sånt "billigt"...

Kvalite är väl en sak - men det är ju inte det som det är frågan om här...

Att köpa ett diadem i vit plast på Glitter för 19:90 är rena självmordet att erkänna - istället ska man ha ett diadem för minst 2.000 kr med swarovskikristaller och doubleguld...

Ja ni förstår vart jag vill komma...

varför är billigt = skräp = ingen idé?

varför kan man inte vara lika fin i brudklänning för en tusenlapp o ha sidenrosor i håret från Tradera och äta på papptallrikar från Öb.... ??

Man blir lika gift ändå...

Okej man behöver inte gå till överdrift åt varken ena eller andra hållet men varför är det så svårt att vara smart?? Kan du spara 3.000 kr på nån pryl är väl det bara bra?

är det nåt jag missat eller inte förstår angående detta?...

jag fuskade en hel del vid mitt bröllop o det var det ingen som märkte o min plånbok blev bara glad... o gift blev jag!

• Svar på tråden varför är billigt = skräp = ingen idé?
  • succubusan

nej jag bryr mig inte. Vi kommer ha en massa plast ¨på vårt bröllop.. det enda som är äkta är vår kärlek och våra ringar typ:) funkar hur bra som helst. tycker också det är skumt att inte äkta=fult...

• lightfish

Helt allvarligt, så är det väl inte? Det är väl snarare så att vissa saker kanske man INTE SKA snäla in på? Typ riktigt porslin :D

• succubusan

nja jo kanske men alla har inte råd att hyra eller köpa det

• Sibbis

äsch, det där spelar väl ingen roll? huvudsaken är att man älskar. folk gnäller om man lägger för mycket pengar oxå, tro mig.

man gör vad som känns bäst för en själv, resten hanterar man som en teflonpanna, inget fastnar ;)

• Nyfiken gul , nu fru

lightfish ..

ja självklart finns det utgifter man ska kosta på sig - men att hyra porslin behvöer inte heller vara nobelservisen för 20.000 kronor bara för att man inte vill ha papptallrikar...

som sagt - det finns ju en måtta med det åt båda håll...

• Nyfiken gul , nu fru

Sibbis

självklart är det väl kärleken som spelar störst roll men blev oerhört nyfiken då det faktiskt finns folk som tar det här på blodigt allvar att får inte ringen kosta x antal tusen så kan det kvitta.. "billigt skräp" för 4.000 dög inte... *hrm..*

det startas trådar lite då o då om sånt här o jag fattar inte helt enkelt hur det kan vara så viktigt?...

bridezillas??.. är det förklaringen?

• Sibbis

Nyfiken gul, nu fru

jag håller med dig, men jag menar nog egentligen bara på att det går åt båda hållen. Det är som att det blir "läger", de som ska göra allt budget o de som väljer att lägga ut pengar. och alla anser att deras sätt är rätt :)

•  Miss Cee

Hahaha :)

Jag hade inte haft några problem med en tiara från Glitter.

Papperstallrikar hade pckså fungerat om vi tex valt att käka middagen i trädgården. var på ett bröllop som hade grillbuff'e utomhus och då hade de papptallrikar. I den inramningen så var det ju helt rätt. Men vid en sittande middag inne som skulle vara lite mer högtidligt så tycker jag inte att det passade.

Allt beror ju på omständigheterna. Billigt är inte fel bara för att det är billigt.

Jag tycker varken det är fel att lägga 1000kr eller 1 miljon på ett bröllop. Alla gör efter sin budget!

Däremot kan jag tycka att det finns saker som är dumt att snåla in på generellt, eftersom vissa saker får man vad man betalar för.

• fjutjur brajd

Jag tycker att det handlar om dels ens egen ekonomiska situation och dels hur mycket man vill satsa på en dag.

För min del skulle jag inte vilja lägga typ 100.000 kronor på en dag. För de pengarna skulle jag hellre välja att göra annat. Personligen tycker jag inte heller att det är hur mycket ett bröllop har kostat som avgör hur lyckat det blir. Jag kommer att försöka hitta ekonomiska alternativ till mycket vid vårt bröllop. Däremot finns det även för mig vissa saker jag inte kan tänka mig. Exempelvis vill jag inte snåla in på ringarna eftersom vi ska ha dem hela livet. Jag skulle nog heller inte vilja äta på papptallrikar på mitt bröllop, fast kanske, om man har ett typ "picnic"-bröllop...

Jag tycker helt enkelt att det beror på vilken typ av bröllop man vill ha.

Svar på tråden varför är billigt = skräp = ingen idé?