• Nyfiken gul , nu fru

varför är billigt = skräp = ingen idé?

Något jag funderar över är om det anses fult o "billigt" att köpa billigare saker till sitt bröllop?

En kompis till mig är lite av den åsikten att om inget är äkta så får det vara...

O ser också en del här på forumet som är lite så att en klänning för 800 kr i en utländsk affär inte duger att gifta sig i - även om det faktiskt är en äkta brudklänning - hellre dog dom än att ta på sig nåt sånt "billigt"...

Kvalite är väl en sak - men det är ju inte det som det är frågan om här...

Att köpa ett diadem i vit plast på Glitter för 19:90 är rena självmordet att erkänna - istället ska man ha ett diadem för minst 2.000 kr med swarovskikristaller och doubleguld...

Ja ni förstår vart jag vill komma...

varför är billigt = skräp = ingen idé?

varför kan man inte vara lika fin i brudklänning för en tusenlapp o ha sidenrosor i håret från Tradera och äta på papptallrikar från Öb.... ??

Man blir lika gift ändå...

Okej man behöver inte gå till överdrift åt varken ena eller andra hållet men varför är det så svårt att vara smart?? Kan du spara 3.000 kr på nån pryl är väl det bara bra?

är det nåt jag missat eller inte förstår angående detta?...

jag fuskade en hel del vid mitt bröllop o det var det ingen som märkte o min plånbok blev bara glad... o gift blev jag!

• Svar på tråden varför är billigt = skräp = ingen idé?
  • Raspberry

Jag kan nog hålla med en del föregående "talare" att de känns som att det hackas mer på dem som valt att ha ett bröllop som kostar rätt mycket.

Attityden här på BT upplever jag som att om man lägger mer mycket pengar så är det inte äkta kärlek och man prioriterar inte den man gifter sig med, utan att det bara handlar om ytligheter.

Det är inte sant. Lika lite som det är sant att det blir ett mindre lyckat bröllop om det kostar mindre pengar.

Men det handlar väl om samma sak som gäller många ämnen både här på BT och i resten av världen. Ibland har människor helt enkelt svårt att inte alltid använda sig själv som referenspunkt. Om man själv lägger ut mycket pengar så upplever man det som kritik när någon är glad över att h*n hittat något billigt. Och dom som pressar priset upplever det som kritik när någon berättar att h*n lagt ut mycket pengar.

Men så är det ju inte. Hur jag väljer att göra med mitt bröllop handlar ju bara om mig, inte någon annan. Och det innebär inte någon värdering av att andra gör andra val än jag

• slatka

Man ska alltid klaga på alla.
    Har man gjort det dyr är man sån har man gjort det billigt är man sån där.
    Alltid ska det vara någotin folk bara klagar på varandra på det här torget.
    Jag kan säga så här.
    Vart bröllop gick på 120 000. Vi hade över 100 gäster och vi fick den precis som vi ville ha.
    Bröllops resa gick på 45 000.
    Visa saker gjorde jag själv andra fick betala för någon annan ska göra. Visa saker gjorde vi för det var kul att göra själv andra kunde man inte.
    Varije bröllop får man anpassa efter paret och hur ni ville ha det.
    Idag är vi gifta glada och som nykära. Den dagen fick vi höra många gånger det lyser om er och man märker hur mycket ni älskar varandra, det var det vi ville att det skulle märkas ut, resten av detaljerna var för oss själva.

• Gable

Håller fullständigt med Raspberry. Det var t o m en person här på BT som ansåg att vi skulle lägga pengarna på välgörenhet istället för på vårt "lyxbröllop". Jag ansåg och anser fortfarande att det är vår ensak vad vi vill lägga våra pengar på.

Jag tycker att det är en hetsjakt här på BT på de som har och vill lägga en större summa på sitt bröllop.

Det är faktiskt inte ok att "klanka" på de som har budgetbröllop enligt forumreglerna. Det borde gälla åt andra hållet också...

• 071023 2

Instämmer med Raspberry! Jag och min sambo kommer inte ha något bröllop på hemmaplan. Vi har bestämt oss för sandstrand istället och tycker att det är värt 6-siffrigt. Men som sagt alla gör vi som man vill och det är ju kanon! Smaken är som baken helt enkelt.

• Liinda_e

en liten tanke bara....vad är det EGENTLIGEN att gnälla på andra om,människor som man inte känner över huvudtaget....
    Nä nu glädjs vi med varandra ist och uppmuntrar varandras bröllop!

• 071023 2

TS

En liten sak, jag tycker inte att det är OK att käka på papptallrikar på ett bröllop. Men om vissa nu väljer det så är det upp till dom. Men det handlar väl bara om vilka referensramar man har!

• Liinda_e

meh vad var det där då?
    skulle ju inte gnälla men du kunde inte låta bli lr?

• 071023 2

Liinda_e

Självklart ska man glädjas åt varandra. Men om man startar en tråd så vill man garanterat ha respons på den också.

• 071023 2

2007-07-13 15:16 Liinda_e

Jag svarade på TS kommentarer. Sorry. Jag visste inte att du satte punkt för tråden.

Svar på tråden varför är billigt = skräp = ingen idé?