• jocelyn

varför är billigt = skräp = ingen idé?

Jag tycker snarare det fnyses åt lösningar som kostar mer pengar...

Som om man vore en mycket mycket bättre människa om man sparade in på allt och minsann ändå fick med alla detaljer som någonsin existerat kring bröllop.

Det handlar som vanligt om VAD man väljer att lägga pengarna på!
    De flesta har ganska liknande kostnad för bröllopet, det som skiljer verkar mest vara fördelningen av pengarna.

• jocelyn

Och jag tycker det ibland är åt andra hållet typ "vem kan köpa mest/få med flest detaljer till minsta möjliga kostnad"...

Jag förstår mig på både "lågbudget" och "högbudget". Att man sedan anser att olika saker är "fint" eller "känns exklusivt" är ju en annan sak.

Jag själv ogillar verkligen oxfilé, jag tycker det är ett äckligt kött helt enkelt. Så visst, även om det anses "fint" så kommer jag aldrig servera det på min bröllopsdag; jag vill ju gärna kunna njuta av maten jag med.

Vill man ha en dyr ring/klänning/häst o vagn eller vad det nu är man anser gör hela skillnaden, då tycker jag det måste få vara upp till var och en. Vill man inte spendera mängder med pengar utan köra mer low key och ändå smakfullt, då får man göra så. Jag stör mig inte på något av alternativen så länge brudparet själva är glada.

• jocelyn

Ärligt talat; är det någon som minns särskilt mycket detaljer från andras bröllop? Jag kan komma på några få saker som fastnat i mitt minne:

1, båda sa ja
    2, de var finklädda, bruden hade klänning
    3, alla åt mat, den var god
    4, det var sommar (tror jag)

Ungefär så långt sträcker sig mitt minne. Nu var den här listan ett sammelsurium av minnen från ca 10 vigslar...men jag hoppas poängen framgick.
    Om nån skulle försöka sig på ett quiz för att kolla om jag minns färgteman etc skulle jag kamma hem noll poäng.
    Det viktiga är ju att brudparet är glada och nöjda med sin fest.

Svar på tråden varför är billigt = skräp = ingen idé?