Inlägg från: 6 okt 2007 |Visa alla inlägg
  • 6 okt 2007

6 oktober 2007 forts. 3

Hej!

Åter tillbaka efter två härliga veckorpå Kreta. Vi har även hunnit med en vecka i Halmstad och en dag i Danmark. Vi har köpt lite olika viner som ska provas tills bröllopet. Kul sysselsättning :)

Annars är inbjudningarna ute och några har redan svarat så vi blir några iaf.

Denna vecka ska vi titta på ringar, blommor och se över maten. (Hoppas jag, ett Wii har just inköpts)

Brudklännngen är fixad dock inte tärnas som måste hittas. Sedan var der här med skorna. Jag har lånat ett par med ca 7 cm klack. Men eftersom jag är en pojkflicka har de aldrig varit min grej med klack. Så efter en massa övning inser jag att det får bli ett par andra sko UTAN klack. Får helt enkelt inse att jag är bara 160 lång och så är de! Blir inte längre. Man kan ju inte se ut som en haltande kråka den dagen heller!

Ja de var lite från mig, nu väntas de spel på vår nya Wii... :)

• 6 okt 2007

Idag var vi och köpte våra ringar. Så spännande! Nu vill jag att de sista dagarna går FORT! Kommer att bli så fina på oss! LÄNGTAR!

• 6 okt 2007

Saffranin: Nja... www.schalins.se/show_item.asp De ska vara i vitt guld för idag har vi dessa ringar som Ni ser på bilden. Så den nya ringen ser lika ut fast i vitt. Hoppas Ni förstår... :)Vi kommer båda att få nya ringar.

Angående gästbok kommer vi att ha blanka sidor i svart. På varje sida kommer det att finas en ruta som är till för ett kort som kommer att tas på gästen när den anländer till festen. Under denna ruta eller över eller på sidan finns plats att själv skriva det man önskar. Gästboken kommer att bli ett fint minne då man både får bild och text på/från gästen.

• 6 okt 2007

Saffranin: Vi hittade dem på house hold. Med spiralrygg.

• 6 okt 2007

Hej hopp!

Tänker ni ge er blivande någon form av morongåva? Och vad skulle det då vara?
    Jag behöver tips och ideér...

Ja må vara dum, men vad är en hemlig låda?

• 6 okt 2007

lillamillan: För att min sambo är så dålig på att komma ihåg datum och vi ville ha ett höst-bröllop, så då fick de bli min brors födelsedag. Då hoppas jag att han kommer ihåg att vi har bröllopsdag då vi åker för att gratta brossan! :)

• 6 okt 2007

Idag beställde vi tårta, ringarna är hämtade och finns hemma i en liten söt ask. Omslaget till festprogrammet är klart. Och nu känns det som om vi är i ordentlig rullning! HÄRLIGT! Ja då tjejer och killar snart bara 50 dagar kvar!!!

• 6 okt 2007

Saffranin: Tårtan kommer att vara som en prinssestårta typ. Med mycke vaniljkräm för de är gott och med hallongrädd som smak. Den kommer att omslutas av vit massipan (eller hur de stavas) och toppas med mörkröd ros med guldblad. Sedan kommer en slinga av mörk choklad att slingra fram runt rosen. MMM GOTT!
    2250 kr för 75 gäster!

Idag har jag beställt bukett, cosage, och tärnebukett. NÖJD! Har hämtat papper på skatteverket som ska fyllas i och skickas, så vi får gifta oss.
    Har pratat med PRV och fått de papper som jag ska fylla i för att byta efternman. SÅ dessa ska oxå fyllas i ikväll och skickas.

Hum... någar saker till att boka för som KLART! :)

Åååå höll på att glömma! BRÖLLOPSRESAN är bokad! vi åker till Patong, Thailand i 16 dagar jul och nyår! YES!

• 6 okt 2007

Hej alla pysslare!

Sitter med vigselprogramet och undrar vilka psalemer ni har valt. Vi har en klar med frågan är vilken den andra ska bli. Ingen utav släkterna kan sjunga så man vill ju inte ha någon lång eller avancerad. Några förslag?!

Annars börjar allt hamna på platts! SKÖNT! Försöker få tag på prästen bara! Och de är inte lätt!

Back to work!

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3