6 oktober 2007 forts. 3
hoho, nu blidde de lite fel... :-P
auraochanders.weddingannouncer.com
hoho, nu blidde de lite fel... :-P
auraochanders.weddingannouncer.com
Hej!
Nu är oxå jag tillbaka och är skitsur! Hel vår gästlista är ju borta, hela ekonomin är borta! KUNDE DE INTE SÄGA TILL!
Eller har jag fel, är de någon som kanske kan muntra upp mig lite nu! *f***n*
Hoho! Nu är jag glad igen! *dansar* De var ju bara att uppgradera steg 1 och steg 2 så var allt tillbaka! Nu är jag glad!
Ikväll kommer Prästen hem till oss och vi ska gå igenom vigseln och annat. SPÄNNANDE!
Jag hade köpt underkläder och var så nöjd att det blev något så snyggt, men hoppsan de lös igenom så nu ner på stan igen och byta till något annat. De får bli en bh och trosor bara. Sedan får jag köpa til en strumpebandshållare som jag förmodligen inte kan ha under men som jag kan dra på när klänningen åker av. :D
Alla har anmält sig till vårat bröllop! YES! Bara ett par som har tackat nej pga annat. Vi är toknöjda! Så nu är de bara att planera klart! Blommor, mat, vin, förfest, efterfest, vigselprogram, festhäften, musk mm mm.
Och jag tor jag bli hippad på lördag... det viskas och tisslas heöa tiden nu bland mina vänner... så vem vet! :)
200! Måste bara...
29 dagar kvar!!!! Nu ni! Snart är vi på dagen B - BRÖLLOP!
Det mesta är i sin ordning. Nu väntar vi på att få svar från de gäster som ska komma på släppet den inbjudningen gick ut igår. osa är den 21 sep så det är tid kvar. Sedan kan vi säga exakt hur många bitar tårta vi ska bjuda på. :)
Vi dansar vals för fullt! Nu går det hur bra som helst! Så 3 minuter vals kommer att gå som en dans. :)
Vi hade besök av prästen och det gick bra, pratade en massa runt vigseln och det blir nog fin fint! Vi har bestämt oss för pslamerna nu iaf. Psalm 84 och en nyskriven psalm med melodin "Den blomstertid nu kommer". Blir nog bra. Vi kommer att ha mycket musik koch sång på får vigsel. Härligt! :)
Nej, nu är det jobbet som väntar sedan är det helg... hoppas på sovmogon i morgon men jag tor jag bli hippad så det kan man ju glömma!
God morgon! Har inte kunnat sovit inatt. Drömmer bara massa om bröllop nu som inte blir allt för lyckade. Brudgummen åker till fel kyrka och maten räcker inte. Tårtor ramlar och folk blir aspackade! *FY*
En annan anledning att jag sovit oroligt i natt tror jag är för att jag tror jag ska bli hippad idag. Men de behöver inte vara så, men nu måste man vara orolig varje helg fram till bröllopet!
Jag är inte orolig för de som komma skall utan mest spänd och förväntansfull över vilka som hippar mig, vad jag får göra osv. Men jag får gå här och vara nervös tills det händer något! SPÄNNANDE!
Igår lämnade vi in våra förlovningsringar för puttsning och glacering. Känns lite konstigt att ha en helt annan ring på fingret en den man är van vid...
Nej nu är det dags för lite frukkost sedan tror jag att jag måste ta mig en dusch och raka spirorna ifall man ska flaxa med dem menar jag!
Ha en trevlig dag!
Hej!
Jo, mycket riktigt hade jag min hippa i lördags.
Kl. 10 ringer det på hos mig inte en gång utan minst 10. Sedan stormar sju tjejer in och börjar fixa med frukost i köket. Eftersom det SPÖregna denna dag så fick champangefrukosten bli på min balkong. Mysigt! JAg fick en slöja att ha på huvudet och sedan sitta ner och vänta.
Efter frukosten tog vi oss ner på stan, en ryggsäck hade blivit packad som jag fick bära runt på. Men inte titta i.
Vi tog bussen till ett ställe utanför stan och till den platsen skulle jag guidea. Blev rätt roligt eftersom jag inte hade någon koll på vart jag skulle. Antar att jag gladde fler än tjejerna som var med mig.
Slutmålet var en fotbollsgolfsbana. Vi spelade fotbollsgolf i SPÖregn och hade så roligt. Måste erkänna att en hel del dryck slank ner. Vid ett av hålen var det väldigt lerigt och jag slår om kull. Då gjorde de inge ont men igår söndag kunde jag inte röra mig... smällar man får ta.
Efter golfen åkte vi till stans badhus och åt en härlig pastasallad med vin till och seadn gick vi på relaxen. Ute i äventyrsbadet fick jag lite uppdrag, klara lite simmärken, hoppa från tornet och tävla med lite olika folk i vattenbanan. Hur kul som helst. (är gammal simmare så jag led inte)
Efter badandet åkte vi till min tärna och åt en grymt god tacobuffé med vin och shoots till! Mycket gott.
Vi spelade även ett spel där man ska utföra saker som stod på olika kort. Hur kul som helst, jag skulle ligga på golvet med armarna efter sidorna och lossas vara en sälunge som hade tappat bort sin familj. Jag måste ha sett sjuk ut för alla skrattade så de grät.
Efter mer vin och dans blev det utgång och sedan var jag hemma vid 4. Halv 5 somnade jag glad och lycklig!
Vilken toppendag! Är så nöjd! Kunde inte ha blivit bättre!
Lämnade in min klänning idag för uppfollning och annat. SPÄNNANDE! Sedan har vi ÄNTLIGEN hittat en klänning till min tärna, hon bli så söt! Så nu kan man slappna av, underkläder klart! Klänning, klart! Tärnans klänning klart!
Ja nu är de bara att vänta i sådär 24 dagar till innan man får ha sin klänning!
Hej!
läser att alla är i fullgång med att fixa och dona inför dagen B! Jag har oxå fixat och trixat lite, vigselprogram klara, placeringskort klara, bordsblacering, klart och gästboken klar! Nu är de bara lite små daker som ska hämtas och blommor ska beställas från floristen!
JAG LÄNGTAR!
13 dagar kvar...
Nu är blommorna till kyrkan och festlokalen beställda och små andra uppgifter ha delligerats ut! Sedan har det inte hänt så mycket mer!
Sitter och lyssnar på sångerna vi ska ha under vigsel. Jag bara ryser, fatta de är snart dags! Jag kan inte försåt att det har gått så fort. Man har lixom planerat i ett år nu och hela tiden har det känns som att - nej, vi har god tid på oss. Och nu står vi där några dagar innan och allt är mer eller mindre klart och vi kan njuta på upploppsrakan. OTROLIGT!
Nu ligger jag hem och är sjuk, hes, hostar och lite småseg. Men tur att det är nu och inte om tio dagar. Sä jag kommer att hinna bli frisk! Hoppas jag! Annars blir det till att ladda med vitaminer och mieraler! Antar att adrenalinet hjälper en oxå. Men det ska vi inte tänka på nu. Nu ska jag bli frisk!
Städa städa... ja vi har städat hela helgen, upp med saker på vinden som har stått och dammat sedan vi flyttade in för två år sedan. Att man ska behöva gifta sig bara för att saker ska hamna på rätt ställe! Ser jättefint ut nu iaf. Min sambo håller på att ta hand om sitt arbetsrum och då kan jag inte hjälpa till mer än att uppmuntra och gå med kaffe! Undrar föresten om det finns ett arbetsrum under alla lådor, papper, pärmar osv. SPÄNNANDE :P
Ska snart sätta igång och baka 80 st kanelbullar! MUMS! Eftersom folk ska bo hos oss måste vi ha lite att bjuda på. Och eftersom jag vet att min sambos brosbarn ÄLSKAR bullar så vad göra?!? :) Ska försöka hinna med en sockerkaka i veckan oxå! Sedan får de duga! Inget hotell heller! :)
Det mesta är nu fixat och vi känner att det är bara att luta sig tillbaka och njuta de sista dagarna som sambos. Om 6 dagar är vi Man och fustru! :D
Lycka till alla BT:are!
--- 6 dagar kvar ---
Blev inga bullar... hade glömt att köpa mjöl... Får baka på onsdag istället!
Nu blev fönstrerna fina iaf :o)