Inlägg från: lillamillan |Visa alla inlägg
  • lillamillan

6 oktober 2007 forts. 3

Här är jag!!!

Sitter o filar lite på ett vigselprogram...inte så mkt innehållet än men hur det ska se ut.

• lillamillan

hihi

Ja, värst vad många det fanns kvar ;)

• lillamillan

Ja men det gör dom säkert!

Jag har inget material hemma utan sitter och skissar lite i paint bara, laborerar med färger och teckensnitt.
    Det ser ut som att jag kommer att förändra fägerna lite...det blir nog inget "traditionellt" hösttema till dukningen heller.

Det ser ut att bli mest brunt och vitt.
    Men jag hoppas att det blir bra endå.
    Jag hittade en så fin bild där dom hade en snygg stilren dukning med vita dukar och sen hade dom klippt i tapet en lång remsa som var 15cm bred som låg i mitten på långbordet och på den ställt lite vit vaser och ljus samt sötvattenspärlor som låg lite här och där.

Vi tar efter det!
    Som servett ringar ska vi ha en tunn ståltråd med pärlor som går lite i brunt för att ta igen den bruna tapeten.
    Och sen ska vi ha ganska enkla placeringskort i vitt och brunt. En vit lapp med namnet och ett utstanas hjärta och en lite större pappbit bakom i brunt som gör en liten ram på kortet.

Japp...nåt sånt...kanske lite svårt att föreställa sig?

Vigselprogrammet blir i brunt, men vi klistrar in vitpapp att skriva all text på.

Måste låna hem mamma o pappas skrivare... :)

• lillamillan

Missade att skriva att tapeten gick i brunt...det kanske inte framgick helt. :)

• lillamillan

Andie

I Paint sitter jag bara och ritar upp hur jag vill att det ska se ut...Hur färgerna passar ihop o hur texten ska vara.

Men det jag ska skriva sen och skriva ut det gör jag i word. Oroa dig inte :)

• lillamillan

malin&eric

Hej!
    Vad spännande med många olika språk!
    Om dina fransk- och tysktalande vänner (även de svenska) är bra på engelska eller klarar sig dugligt...då är det väl bara att mixa.
    Det finns säkert mkt att prata och fråga om när man inte kommer från samma land.

• lillamillan

Andie

Vilken tur! :D

Jag tänkte skriva små kärleksordspråk och lägga ett på varje tallrik, eller bredvid galset (nåt sånt) till varje middagsgäst efter vigseln.
    Dagen ska ju gå i kärlekens tecken så...

• lillamillan

Jag har inte varit i alla trådar och läst här på BT.
    Vårat bröllop har blivit lite större än det vi tänkte från början då vi bara skulle ha 2 vittnen och lite enklare kläder på oss.

Vi ska fortfarande hålla det lite enklare, äter middag i en lokal här intill som vi ska duka fint i efter ideer vi fått på nätet. Det blir inte jätte dyrt och flådigt, långt ifrån.
    Våra ringar är rätt enkla dom med, inte massa stenar och sånt, vi vill ju ha råd med det här.

Rent "materiellt" är det som är viktigast för mig den stora dagen att jag får vara dagens prinsessa. Att jag själv känner mig fin och att det är VÅRAN dag.
    Och sen att vi får fina kort på oss tillsammans...

Förrutom det är det en dag jag vill minnas med ett varmt leende. Att gästerna var glada, att det var roligt, att maten var god och att alla hade trevligt.
    jag vill minnas att det var spännande innan vigselakten skulle börja, att gråten var nära och att lyckan bubblade inuti...

Men mycket av det jag läser gör att jag nästan glömmer bort vad allt handlar om. Det ska vara ringar för nära 30.000, klänningar som kan kosta över 12.000...det ska vara slottsmiljö och allt möjligt.
    Mitt i allt när jag läser undrar jag lite vart kärleken tog vägen, för det ser ut som att allt bara ska handla om pengar.

"Budgetböllop" kallas det som inte når över 15.000 eller vad det är.
    En tråkig benämning tycker jag.
    Där vill man ju inte räknas in..elelr?
    "Vi hade ett budgetbröllop" jaha tänker alla, dom gife sig i en liten ful kyrka och åt middag på McDonalds.

Okej...överdrivet kanske.
    och visst ska dagen vara peciell
    Men blir den det bara för att man har en halv förmögenhet runt sitt ena ringfinger?

Jag vill läsa mer o kärleken och endå inte ge upp hoppet om att det är därför alla gifter sig.

Nu kanske inte det här hamande på rätt ställe....jag hittar ännu inte så bra :P

• lillamillan

Att det är pengar inblandade, det är nog svårt att komma ifrån.
    Och att alla företag gör allt på att tjäna pengar genom att få folk att tro att man MÅSTe ha det ena eller det andra...ja sånt går ju inte att komma ifrån.

Men jag hoppas endå att många mitt i all hysteri endå kommer ihåg vad den riktiga anledningen till bröllopet är.
    Att det inte är enbart för att få glänsa och ha en omtalad och flådig tillställning...utan att även det äkta får finnas med.

• lillamillan

malin&eric

Jo precis, har man mkt pengar så visst kan man ju spendera mer...
    Det är mer dom där som gör vad som helst, lånar stora summor (får/ kräver pengar från föräldrar) och håller på för att få en dag att glänsa med....

Då ser det ut som att det håller på att skena iväg och jag undrar lite om dom glömt vad dagen eg ska handla om...?

Det är skönt med träningsvärk!
    Då et man att träningen gjort nytta!

Jag har inga direkta träningsmål inför bröllopet,förrutom att jag inte tänker gå upp i vikt!
    Klänningen sitter bra, jag går ut o går, använder min orbitrak, abslide och hantlar några ggr/ vecka.
    Vanlig träning för mig, inget extra inför den stora dagen.

Har alla kontaktat prästen och gått igenom vilka psalmer som ska sjungas osv?
    Vi har inte gjort det än....

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3