Inlägg från: lillamillan |Visa alla inlägg
  • lillamillan

6 oktober 2007 forts. 3

Saffranin

haha ja man måste ju testa pärlsockret innan, vill ju vara säker :)

Låter som att dina vänner verkligen ville göra en uppskattad möhippa...det lät riktigt roligt:)
    Vilka äktenskapliga råd fick du då?

:)

• lillamillan

Äh, möhippa är inte hela världen....jag kommer inte att ha någon men jag dör inte av det.
    Det som är viktigt för mig är att samla de närmaste när vi gifter oss.

Fokusera på kärleken och livet och blir inte möhippan som man tänkt....ähh...det är inte hela världen

• lillamillan

Vinrödapar

tjaaa...jag har väl inte bett om det.
    och sen har vi bara några få vänner som närvarar till middan efter vigseln och ingen av dom skulle nog komma på tanken att fixa en möhippa för mig.

Men jag klarar mig:)
    Jag skulle hellre vilja fixa en myskväll med några nära vänner själv istället för möhippa.
    Lite ansiktsmasker och gott att dricka kanske:)
    Men det gör jag nog hellre efter själva bröllopet för nu har jag inte tid :)

Vi ska träffa prästen idag så jag hoppas att vi kan göra klart och printa ut våra vigselprogram i helgen.
    :)

kram

• lillamillan

Andie
    vi får väl hoppas att dom tar hänsyn till dina andra planer.

Idag träffade vi vår präst, det är samma präst som döpte vår dotter och hon var på ett lättsamt skämtsamt humör...det var riktigt trevligt att prata med henne. Så nu känns det ännu mer verkligt.....huuuu pirr pirr i magen :)

• lillamillan

Andie

ja men det vore ju bra att göra bort det samma dag...mötas upp sen o berätta om sina upplevelser :)

• lillamillan

Andie

jag hinner inte göra irodning ngt varje dag...vi jobbar och sen är det hämtning på dagis, laga middag och sedan är det inte så länge tills dottern ska isäng.
    Det är nästan bara på helgerna vi hinner något och då är det tight om tid med...börjar bli lite stressad.

Vår amatör/hobbyfotograf skulle få fota oss utanför kyrkan. han sa att han hellre såg att det var regn är gassande sol...för det är svårt att få till bra bilder i direkt solljus (om man inte hittar en skuggig plats).
    Mulet är tydligen bäst.

Men jag träffade på honom på stan och då sa han att han först ville fota oss i sin studio hemma...för där har han kontroll på läget och behöver inte bry sig om väder och vind.

Men regnar det får ni ta in någon som kan stå och hålla i paraply som inte behöver synas så mkt på korten.

Mitt önskeväder är nog molningt och vindstilla på förmiddan och sen soooooool

• lillamillan

Börjar det inte bli dags för en riktigt "The final countdown" nu?

(Europefan som jag är ;) )

• lillamillan

*********************16 dagar kvar*****************************

• lillamillan

***********************15 dagar kvar***************************

• lillamillan

Andie

Idag var vi iväg på min lunch till kyrkan med en CD i högsta hugg, ville höra hur det lät att spela upp en låt på CD som utgångsmusik.
    Vi hade en orgelhistoria som B-plan men jag ville höra själv först hur det lät med CD. Lät det inte tillräckligt bra skulle det vara okej att skippa den låten o ha den när vi kommer till lokalen istället.

Men dom hade en fin ljudanläggning och det lät bättre än jag hade hoppats.
    Visst, det fyller inte upp kyrkrummet lika bra som orgel...men jag rös av välbehag när jag hörde låten där i kyrkan.
    Nu blir det den!!

I helgen ska vi äntligen få klart våra vigselprogram hade jag tänkt. Och fixa material till syrran så att hon kan fixa placeringsstenarna. (hon ska måla stenar och skriva namn på istället för placeringskort....)

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3