Inlägg från: Fru Hennerdal |Visa alla inlägg
  • Fru Hennerdal

Maj 2008

Hej hej!

Vi gifter oss den 31:a Maj 2008!

Känns så avlägset samtidigt som jag vet att tiden bara rusar närmare. Så mkt som måste planeras och ordnas.

Vår kyrka och festlokal är redan bokade, känns skönt! Är den kyrka där jag är döpt, konfirmerad och uppvuxen i.

Nu letar vi cateringfirma som kan leverera mat och vi ska boka vår konditor för tårtan.

Jag kommer att bära min mors klänning, men måste gå ner lite för jag har gått upp en del sedan jag provade den för ett år sedan.

• Fru Hennerdal

Vi kommer ifrån Örebro förresten!

• Fru Hennerdal

typ feburari/mars tänkte vi skicka ut inbjudningskorten....behöver ju har lite tid efter OSA att ordna det sista

• Fru Hennerdal

Ujuj vilka mardrömmar jag drömde om bröllopet inatt..jösses!

Väckte min M2B, var bara tvungen att få berätta för honom att han hade haft en lila klänning som hängde ner under skjortan, i drömmen.

Usch, var riktigt skakad över hur misslyckat mitt bröllop blev. *asg*

Är nog lite nervös inför min tenta nästa vecka.

• Fru Hennerdal

Oj, här har det hänt mycket på Bröllopstorget sedan jag var här sist!

Jag skrev under denna månad för längesedan, känns det nu, och under ett annat nick.

Nu har vi börjat ta upp planeringen igen efter att den fått ligga och vila en stund.

Vi gifter oss den 31:a Maj 2008, utanför Örebro. Längtar såå, men börjar redan nu känna mig stressad över en massa deltaljer. Vilken catering, kommer jag att hinna gå ner i vikt, vilka kommer osv?

Jag är dock så lyckligt lottad att min kära storasyster ger oss bröllopsnatten i present, på hennes mors lilla charmiga hotell. Känns toppen! En sak mindre att tänka på.

• Fru Hennerdal

Peters Fridelina skrev 2007-09-16 11:52:53 följande:

Fru Hennerdal och Starchick: Då är vi tre!!!Jag har tittat på klänning någon gång, men intehittat den jag vill ha. Och just nu är jag rundarei hörnen än någonsin tidigare. Man tycker att ett bröllop borde motivera en, men jag HITTAR INTE motivationen!!!Hjälp!Vi har en guldsmed som vi beställde våra förlovningsringarhos, designade dem själv. Eller iallafall, speciella detaljer som vi ville ha. Vi ska gå till honom senare i höst och designa vigselringen. Vi vet ungefär vad vi vill ha. Lääängtar!
    Sitter i samma sits som du! Jag ska ha min mammas klänning. För ett och ett halvt år sedan kom jag lätt i den, nu är det katastrof. Jag vet inte i vilken ände jag ska börja och tycker att ju mer jag tänker på det desto mer äter jag.

Nu har jag iallafall kommit igång med träningen. VI får kanske peppa varandra?!

Jag ska försöka skanna in en bild på min mammas klänning. Den är lite gammalmodig men det känns verkligen som en fin tradition. Jag hojtar till när jag lagt upp en bild i galleriet.
  • Fru Hennerdal

Tittierik - 2 maj - Växjö
    Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
    Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
    3 maj 08 - 3 maj - Linköping
    Barbabruden - 10 Maj kl: 14 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Bella30 - 10 maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
    Jessie77 - 10 maj kl 15 - Eds kyrka, Upplandsväsby
    Trassel - 10 maj kl 15.30 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Hannafia- 10 maj _ Stora Skedvi kyrka, Säter
    lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
    Offis - 17 maj - Hedvigs kyrka, Norrköping
    RangaTanga - 17 maj - Varbergs fästning
    Samos07 - 17 Maj - Falsterbo Kyrka
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
    Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
    JhS2008 - 24 maj - Linköping
    24 maj 08 - 24 maj- Rya Kyrka, Örkelljunga.
    Majjsan74 - 24 maj - Stockholm.
    Peters Fridelina - 31 mal kl: 14.00 - Södra Sallerup - Malmö
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    Majsis2008 - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg
    Starchick - 31 Maj kl 15.00 - Herrljunga Kyrka, Herrljunga
    Fru Hennerdal - 31 Maj - Tysslinge Kyrka, utanför Örebro

• Fru Hennerdal

Vi har grönt, pärlemor och silver i vårt färgtema.

Jag gör själv inbjudningskort, placerkort, vigselprogram, festprogram och tackkort. Klippa och klistra gillar jag.

När min dumma kamera fungerar igen ska jag uppdatera med foton.

• Fru Hennerdal

Idag bokade vi fotografen! Så skönt att kunna pricka av en sak till på planeringslistan. Dessutom har värföräldrarna överraskat oss med att vilja betala för fotografen. Vi fick order att välja det vi ville ha utan att titta på prislappen. Känns grymt skönt!

Svar på tråden Maj 2008