Maj 2008
Grattis, vad roligt!!
Grattis, vad roligt!!
Vi ska gifta oss 24 Maj, vilket inte känns så avlägset långt borts längre. Vi har bokat kyrka, talat med tärnor samt marsalker, toastmaster +mastress och lite så. Vet dock ännu inte var vi ska ha festen, men det löser sig säkert.
Vi kommer nog att ha en 3-rätters. Istället för tårta kommer vi nog att ha små bakelser eller nåt likande. Eftersom vi inte har bestämt var vi ska ha festen ännu så vet jag inte helt hur det kommer att se ut.
Bröllopsresan kommer vi att ha i augusti, funderar på att åka till Malaysia eller Thailand. Får se. Jag antar att vi bör boka rel. snart om man ska få bra priser dock.
Jag har aldrig förut varit i asien, har alltid åkt åt andra hållet så det ska bli lite kul att åka dit tillsammans med min då nyblivne make och uppleva det tillsammans :)
Bella77, jag behöver/vill också gå ner lite i vikt. Ligger en bra bit över min trivselvikt som det är nu. Jag har funderat på VV, men försöker själv (en gång till :) ) Vi tänker på att nästan bara laga nyttig mat med mycket grönsaker till och planerar in snabba promenader några ggr/vecka. Det känns verkligen nu som om jag har motivationen att lyckas!
Glömde ju skriva: sope, jodå. Känner igen mig! Semester är farligt för vikten!
Bella77, vad innebär din egen metod? Tar tacksamt emot andras tips för att få motivation och att lyckas bättre!!
Men det är ju jättebra ju!! Sunt förnuft kommer man långt med!
Å, vad kul!! Lite hjälp är ju alltid välkommet! Min mamma köper min klänning, resten kommer vi att betala själva.
Min plan är att gå ner 10-12 kg på 9 månader, vilket också känns som en rimlig takt. Jag har börjat gå mycket mer än jag gjort tidigare.
*håller alla tummar* En kompis till mig håller på att gå ner i vikt och har hittills minskat 1 kg/vecka i genomsnitt.
Hmm... nu måste vi kanske överge "vårt" datum 24 Maj och ta det senare som i juni eller så. Vi har nämligen beslutat att troligen byta festlokal. Det bara strular, vi hade först bokat ett ställe som sedan blev uppköpt av ett annat, festarrangören föreslog då ett annat ställe som han också hade hand om. Vi var och tittade på det i slutet av juni och sa att där ville vi vara. Har dock fortfarande varken fått ny offert eller bokningsbekräftelse. Nu är det i och för sig sommar, men ändå. Sen, by the way, så kanske det tillkommer en liten hyreshöjning på, jag, låt mig säga ca nätta 9000 :- Hmm...
Jag är irriterad, men det känns samtidigt bra att börja titta på lite andra ställen. Det är bara just det här med Maj... Det kändes som en så bra månad!
Fantastiskt fina klänningar allihopa! Kul med annorlunda klänning, 0205!
Bella77, Kik har såå fina klänningar! Jag har varit förbi och tittat hos dem, men inte provat.
Ikväll ska jag och min älskade iväg och titta på en eventuell festlokal. Det ska bli spännande! Om vi tycker om den (och priset) bokar vi om vårt bröllop till i juni... men jag tänkte nog vara kvar här lite ändå om det är okej. Jag hamnar ju då i "fel" månad så att säga. :)
Japp, nu har vi nog officiellt bytt datum till 7 Juni 2008. Lokalen var en klar hit! Ett gammalt värdshus som är otroligt mysigt!! Det blir en liiten smula dyrare än vad det förra stället skulle ha blivit, men det känns så mycket bättre! Nu kommer vi att gifta oss i Täby där jag är uppväxt, vilket känns bra!
sope, det är bara att prova på! När du får den rätta klänningen på dig kommer du att känna att det är den du ska ha.
Bella77, grattis till beslutet! Har ni bokat resa än? När ska man börja göra det?
Bella77, tack! Det känns verkligen bra!
Jaha, fast det är ju lite bra att veta att man kan fundera fram till oktober var man vill åka. Världen är ju rätt stor... :)