Inlägg från: Visa08 |Visa alla inlägg
  • Visa08

Maj 2008

Hej hej!

Jag blev också av med mitt alias Visa080524 så nu har jag bytt till Visa08...lite kortare och lättare :)

Ändrar i listan!

Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
    Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
    3 maj 08 - 3 maj - Linköping
    Bella30 - 10 maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
    lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
    Offis - 17 maj - ???, Norrköping
    RangaTanga - 17 maj - Varbergs fästning
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
    Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
    JhS2008 - 24 maj - Linköping
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    NukuNuku - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg

• Visa08

Vi kommer antagligen inte åka på någon bröllopsresa i anslutning till bröllopet. Budgeten räcker inte till det och så behöver jag nog något mer att plannera och se fram mot när jag gift mig :D

Kanske kan vara skönt att vara lite ledig någon vecka efteråt dock, bara vara hemma eller på landet och ta det lugnt...vi får se!

• Visa08

Vi ska också önska oss resan i present, typ resecheckar el. liknande.

• Visa08

Jag känner mig totalt oförmögen till beslut!! :)
    Kan inte bestämma mig för vilken fotograf vi ska välja eller hur lång tid man ska beställa...suck! Bara porträttbilder eller flera timmar till heldag?

Snacka om I-landsproblem men jag vill ju att det ska bli bra när det kostar så mycket...

Får man be om några åsikter? Det finns länkar till de 2 fotografer jag väljer mellan på min "länksida".

Mannen(får man skriva firmanamn eller är det reklam?) har tidigare fotat mina barn, jättefint! Är dock lite dyrare än den kvinnliga "kollegan". Hon har så fina bilder på sin hemsida och vackra "morgongåvebilder".

Om någon har anlitat någon av dess vill jag väldigt gärna se bilder!

Tack från mig :)

• Visa08

Bella 30: Jag var faktiskt så fräck att jag frågade mina föräldrar om de vill bidra med något. Vi har den relationen till varandra att vi kan göra så. De hade inte möjlighet att bidra med tex 1/3 av festen men de står för kostnaden för kyrkan som vi bokat. Dessutom fick jag ett jättefint äkta pärlhalsband av min sambo som jag ska ha på bröllopet och min pappa hade betalat halva bara för att det skulle bli ett "ordenligt" halsband :)

Min svärfar han erbjöd sig själv att hjälpa till med pengar, däremot så vet vi att han inte har så mycket pension så vi vill helst inte ta emot pengar från honom.

Svärmor hon har, som jag redan skrivit om i en annan tråd, bjudit in egna bekanta till vårt bröllop. Så man kan säga att hon tvärt emot ger oss mer omkostnader...;)

Vi kommer betala mest själva.

• Visa08

Va roligt med någon som vigs i närheten! Vi vigs i djursholms kapell samma dag. Var ligger värdshuset, har inte sett det förut?

pandis2405 skrev 2007-09-18 10:26:52 följande:
    Hej, här är en till 24 maj! 408 inlägg i debatten redan, jag får väl medge mig som sen i reaktionerna...Vigsel i Täby kyrka och fest på närliggande Nygårds värdshus är bokat! Klänning har jag köpt, men den är för stor så jag måste sy in den också.
  • Visa08

Vi har precis idag bokat vår fotograf...såååååå skööönt! Tyckte det var supersvårt och dyrt ;)

Annars håller jag på med lite pyssel, inbjudningskort, favoraskar som ska fixas och så :)

Dessutom tänkte jag fråga om lite råd :)
    Min sambos släkt har ett släktvapen på hans mammas sida. Jag är ju helt såld på historia, medeltid m.m. så vi ska ha lite sagotema på vårt bröllop. Jag håller på att fixa ett monogram med det vapnet till tex inbjudningskort och favoraskar. Tror ni att folk kan missuppfatta detta som snobbigt? Jag vill ju bara "förstärka" sagotemat?

Tacksam för svar och andra ideer på hur man kan få in sagotemat under resten av festen! :D

• Visa08

Vi har bokat 1 timmes fotografering som kommer att ske vid vår festlokal innan bröllopet. Det ingår album med bilder, CD med ca 250 bilder (låupplösta, antar jag) som vi får behålla och 30 tackkort. 5 800:-

BarbaBruden skrev 2007-09-19 14:12:44 följande:
    STarchick-jag är Boråsare men är i Götet mycket så jag hänger med Göteborgarna Visa08- Det verkar ju hur cool som helst! Hade oxå velat ha ett sånt men får nöja mig med simpelt monogram. Kör på, Inte alls snobbigt!Vad fick ni betala för fotoghrafen förresten?
  • Visa08

Barbabruden

Förresten har jag även hittat en glad-amatör som ska fota under resten av bröllopet. Hon gör det mot att hon får använda våra bilder. Vi får alla bilder som gon tar.

Bra tycker jag!

• Visa08

Vi ska ha 2 näbbar, våra flickor. Jag kommer att ha 2 tärnor-min lillebrors sambo och min svågers sambo. Min blivande kommer ha 2 marsalkar-sin bror och min lillebror.

Vi håller just nu på att plannera tärnornas klänningar

• Visa08

Jag ska absolut byta till min blivandes namn!
    Han har ett ovanligt namn som hans pappa "hittade på" när han var ung. Jag har inte direkt ett vanligt namn heller men har haft dubbelt efternamn hela livat och är otroligt trött på det.

Se annan tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2523930.html

Dessutom har våra barn samma namn som sin pappa så jag längtar efter att få samma

• Visa08

...ja, det kanske är dags att börja träna på att skriva namnet

• Visa08

Jag verkar var en av få som tycker att klänningen är viktig
    Kanske beror på att jag är sömmerska i grunden och vill att tyg och arbete ska vara av god kvalite?? Jag ska sy upp min klänning hos en skräddare. Dessutom är det inte ofta som man får klä upp sig till bal :) både jag och mina tärnor njuter i fulla drag

Bröllopsresan är inte viktig för oss. Vi kommer antagligen skjuta på den "riktiga" resan och bara ta några dagar ledig för att softa...kanske åka med barnen till landet i skanör. Däremot har vi bokat bröllopsnatten på hotell och fixat barnvakt för det. Vi måste spara det mesta av vår semester till sommaren eftersom dagis har stängt under några veckor.

• Visa08

Vi håller också på med våra inbjudningskort, det är superkul!! Förresten är det någon som vet vart man kan köpa fina handgjorda papper i stockholm? Jag har sett att det finns en affär i gamla stan men att det är ganska dyrt där? Finss det något alternativ. Vi söker benvita/beiga papper.

Kanske finns någon sida på nätet som säljer också?

Svar på tråden Maj 2008