Inlägg från: Samos07 |Visa alla inlägg
  • Samos07

Maj 2008

Jaaa, vilken bra tråd!! =) Jag är också en majbrud. Tar mig friheten att ansluta mig till listan

Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
    Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
    3 maj 08 - 3 maj - Linköping
    Bella30 - 10 maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
    Jessie77 - 10 maj kl 15 - Eds kyrka, Upplandsväsby
    lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
    Offis - 17 maj - Hedvigs kyrka, Norrköping
    RangaTanga - 17 maj - Varbergs fästning
    Samos07 - 17 Maj - Falsterbo Kyrka
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
    Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
    JhS2008 - 24 maj - Linköping
    24 maj 08 - 24 maj- Rya Kyrka, Örkelljunga.
    Peters Fridelina - 31 mal kl: 14.00 - Södra Sallerup - Malmö
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    Majsis2008 - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg
    Starchick - 31 Maj kl 15.00 - Herrljunga Kyrka, Herrljunga

Vi bokade kyrkan och klargjorde därmed datum i måndags så vi har inte hunnit jättelångt i vår planering. Kyrkan, festlokal och präst är bokad iaf. Och toastmaster, värdpar och fotograf tillfrågade. Känns sååå bra! Imorgon funderar jag på att bege mig till Kungsbacka för att titta lite på klänningar. Man måste ju börja någonstans =)

• Samos07

Ja, just det... vi viger oss kl 14 om det var ngn som undrar =)

• Samos07

Svåra diskussioner det där =)

Jag vill helt klart fotas efter vigseln eftersom jag inte vill att min sambo ska se mig innan. Det känns mest naturligt liksom. Sen får man hålla tummarna att smink, frisyr och klänning är så fräscht som möjligt.
    Fotografen är en vän till mig så huruvida hon ska vara med på festen eller ej faller sig ganska enkelt =) Det gäller ju att göra det enkelt för sig *S*

Hur är det med klänningar? Ngra av er hade väl redan hittat och köpt sin klänning? Jag var och tittade samt provade mina första klänningar igår. Det gick faktiskt över förväntan och hittade tre klänningar som jag skulle kunna tänka mig, men en av dem kändes ännu lite mer rätt än de övriga två. Tyvärr hittar jag inte den på nätet bara... Hade varit kul att kunna gå in och titta lite mer på den.

Har ni hunnit tänka på hur lång tid ni behöver lägga hos frisören innan vigseln? Är 1,5 H för lite?

• Samos07

Vi kommer nog att göra som så att alla efter vigseln tillsammans går ner till mina föräldrar då de bor 100 m från kyrkan. Där kommer att bjudas på lite snacks och drinkar innan de fortsätter till festlokalen som ligger ytterligare tio minuter bort ungefär. Jag tycker det känns som en bra plan då det kommer dra ut lite på deras tid och vi borde kunna fotas i lugn och ro.

Har alla här hittat klänning?? Jag var och tittade lite förra veckan och hittade bla en som kändes väldigt bra. Har lagt ut två bilder på den om ngn är intresserad =) Kan ju alltid vara roligt med lite åsikter.

Inbjudningskort tex funderar jag på att göra själv. Jag har bjudit hem en kompis snart för pysselkväll. Då kan ju också sitta och brainstorma och se vad man kommer fram till.

Känns som att många av er kommit så långt!

• Samos07

Hejsan Allihop!
    Nu har jag gjort ett flera kort som ev skulle kunna funka som inbjudningskort, men jag vill gärna höra era åsikter också. Vad tycker ni? Skulle ni vilja ha hem ngt av dem i brevlådan eller ska jag helt tänka om?
    Jag har försökt lägga upp dem i mitt galleri, men inte lyckats få ut alla. Men titta gärna in och kom med tankar och åsikter =)

Tack!

• Samos07

Tack, roligt att du tyckte om dem. Var det ngt av dem som du föredrog mer än de övriga? Jag måste ju välja ett =)

• Samos07

Jadu, det är ju bla det som är så svårt.. Vi har väl egentligen inte bestämt ngt färgtema än. Jag vill nog att brudbuketten ska gå i lila, blått och vitt. Det var därför jag satte på ett lila blad/ löv tex. Men tycker det känns svårt med färgtemat.
    Har ni bestämt ngt?

• Samos07

OJojoj.... Tack 0205, tittierik, barbabruden och petersfridelina!!! Vad glad jag blir att ni tittade in och tyckte om mina kort =D Jag trodde inte att det skulle kännas så här svårt att bestämma sig för en stil och utformning, men nu känns det dock som att jag börjar närma mig iaf =)
    Är det ngn mer än jag som gör dem själv?

• Samos07

Jasåå, vad spännande! Du lägger väl ut bilder så att vi också får se??
    Jag tror att vi lutar åt kortet med texten "vi gifter oss" och sen två hjärtan. Men jag kan ha så svårt att bestämma mig så man vet aldrig om jag ångrar mig i sista sekunden *S*

• Samos07

En vän till mig som är grym på att fota och har en helt unik stil kommer att fota oss. Jag är så glad att hon tackade ja. Ngn ersättning har vi inte hunnit prata om än.. men vi får la komma på ngt. Har ni några förslag?
    Själv fotade jag en av mina vänners bröllop förra sommaren och fick ett armband som tack. Det har jag fortfarande på mig =D

• Samos07

Nääe, jag kan inte tänka mig att byta namn! Håller helt med Fiafluff.. det är ju som att ge upp en del av sig själv. Jag har ett ganska ovanligt efternamn och min blivande har ett väldigt vanligt. Näe, jag skulle bli alldeles olycklig av att byta. Han vill inte heller byta till mitt så det får väl bli en dubbelvariant.

• Samos07

Offis: Nääääe, vad roligt att ni ska bo i sviten på Elite i Norrköping!!! Där bodde jag och min sambo då vi var uppe i vintras för att klappa vargar =) Men jäklar vad det luktade rök då vi var där! Hoppas verkligen att ni slipper det! Men sviten är suuperfin! Är säker på att ni kommer vara nöjda!

• Samos07

Hej allihop!
    Idag hittade jag min klänning!!! *weeeeeee* Känns sååååå roligt! Trodde inte att det var möjligt att längta mer till bröllopet, men nu gör jag det. Så nu är handpenningen lagd och nästa vecka hämtar jag den

Svar på tråden Maj 2008