Inlägg från: 24 maj 08 |Visa alla inlägg
  • 24 maj 08

Maj 2008

Hej,
    tänkte kasta mig in i maj tråden, hoppas det går bra. Ska gifta mig den 24 maj, fixar in mig i listan...

Vi tänkte skicka ut våra inbjudningskort till jul, lite tidigt men de flesta gäster måste fixa boende och resor och då är det bra att vara ute i god tid.

• 24 maj 08

Oj, glömde listan!

Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
    Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
    3 maj 08 - 3 maj - Linköping
    Bella30 - 10 maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
    lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
    Offis - 17 maj - Hedvigs kyrka, Norrköping
    RangaTanga - 17 maj - Varbergs fästning
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
    Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
    JhS2008 - 24 maj - Linköping
    24 maj 08 - 24 maj- Rya Kyrka, Örkelljunga.
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    Majsis2008 - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg

• 24 maj 08

Hej alla,
    jag har en fundering angående vigseltiden, vilken tid är bäst???
    Vi vill ha kl 15 men fick svaret att kyrkan har vigslar 14 el. 16 för att kunna ha dop 13 el 17, (undrar vad de gör med 15?)
    Ser att ni har tider från 13 -16:30, hur har ni resonerat?

• 24 maj 08
    lottis84 skrev 2007-09-11 18:39:26 följande:
    Jag kommer ha slöja. Fundera på att ha en håruppsättning där jag har utsläppt i nacken... Är det någon som redan har bokat frisör? Vad kostar det och hur lång tid räcknar ni det tar?Jag använder annars inte smink så ofta, väldigt sällan... så jag har bett min syster göra en enkel smikning, så man inte ser så blek ut!
    Jag har bokat frisör & smink, kostar 3000:-
    Ska prel vara där kl 8:30 ska nämligen till fotografen 12:00, men jag har väldigt tjockt hår som inte vill torka.
  • 24 maj 08

Förra året gifte min sambos bror sig och de gjorde som så att de hade inga gratulationer på kyrktrappan utan tog dem direkt när de kom till festlokalen istället. När de anlände till festlokalen hade alla gäster precis kommit och då var det brudens skål och därefter gemensam släktfotografering. Efter detta kom lyckoönskningarna och minglet kombinerat. Detta gjorde att det blev väldigt avslappnat och ingen behövde stressa iväg till festlokalen och ingen kände sig stressad över gratulationerna var och en fick ta den tid de ville.
    Fotograferingen tog de innan vigseln.

• 24 maj 08

boka bröllopsresa...
    och börja med inbjudningarna!

• 24 maj 08

Alla ni som oxå letar bröllopsresa, varför är enkelbiljetter svindyra, fattar inte varför!!! Det är ju billigare att boka tor och sen bara kasta returbiljetten, inte ska det väl vara så?

• 24 maj 08

Vi lägger nog ganska mycket pengar på det mesta, tycker allt är viktigt! Men om 2 likvärdiga saker kostar olika tar man självklart den billiga!
    Vi tänker åka till USA på bröllopsresa antagligen måndagen den 26:e. Men vi får se om pengarna räcker så långt... Bröllopsresan är väl den kostnad som vi får hålla nere om det börjar tryta i kassan.
    Vi har egendesignade förlovningsringar och tänker fortsätta så med vigselringen, man ska ju som det tidigare sagts ha den resten av livet! Ska beställa den nu i oktober tänkte jag, spännande!!

• 24 maj 08

JAg ska byta efternamn. För ca 2 veckor sedan fick jag en räkning med båda efternamnen på, gissa om jag blev chockad!
    Det blev en liten personlighetskris där...
    Hur gör man med pass på resan? kan man beställa ett nytt pass med det nya efternamnet innan man gift sig? Man vill ju gärna ha samma namn på biljetterna som i passet!

• 24 maj 08

Oj! bara 8 månader kvar! Nu krävs det en högre växel för att bli klar i tid!
    Så mycket att fixa! Skynda skynda!

• 24 maj 08

Vi ska göra inbjudningskorten, funderar över om vi ska trycka dem eller om vi ska klippa och klistra...
    vi renoverar vårt hus just nu så tiden räcker liksom inte riktigt till...
    Vad är ditt nästa steg?

JhS2008 skrev 2007-09-25 12:27:25 följande:
    Hihi, känner precis som du!! Vad ska du göra härnäst?24 maj 08 skrev 2007-09-24 22:21:09 följande:
  • 24 maj 08

Vad roligt!
    vi köpte vårt hus 11 december 2007, det är ett litet tegelhus från 1927. Så våra hus är nästan lika gamla! Vi har blåst hela ovanvåningen och idag ska våra nya fina fönster komma! *väntar* Vad har ni gjort?

Bella30 skrev 2007-09-26 11 52:28 följande:
    [citat]
    Vi håller oxå på att renovera vårat hus, men vi är nästan färdiga (köpte huset januari 2006)...Vårat hus är byggt 1920, erat då? *nyfiken*
  • 24 maj 08

Vi ska göra samma renovering som ni fast vi har stenhus! Roligt!

Bella30 skrev 2007-09-26 15:11:31 följande:
    Vi har gjort ALLT! Nya väggar, ny el, ny VVS, målat, tapetserat, nytt badrum, 2 x WC & nytt kök.Vi har ett trähus, med två kakelugnar och underbara trägolv!Visst är det kul att renovera?!!24 maj 08 skrev 2007-09-26 12:57:50 följande:
  • 24 maj 08

Vi har valt att ha 2 toastmastrar, (eller en är en madame...). Dels för att ma nbehöver någon att bolla ideer med samt att det kan bli väldigt hektiskt för toastmastern under middagen om man är själv. Vi har valt ett par och nu ska jag snart iväg på deras bröllop! Min sambo är bestman på deras bröllop så han får sig ett genrep som heter duga idag!

• 24 maj 08

Vi har inte heller några barn än, men på bröllopsnatten så smäller det! (eller vad man nu säger...) Vi köpte hus för snart ett år sedan och vi tyckte vid köpet att det var inte så mycket som behövdes göeas direkt... MEN som alltid så kan skenet bedra... Så nu totalrenoverar vi huset och jag kan säga att jag är MYCKET glad att vi inte har några barn alt några på G. Vi har knappt tid för vovven=( än mindre för ett barn.
    Så ett tips! köp huset först, skaffa barnen sen.
    Jag önskar oss alla lycka till!

• 24 maj 08

När ska ni skicka ut era inbjudningskort?

• 24 maj 08

Brud-08 skrev 2007-10-08 14:15:46 följande:

mika o jerry: Tänkte själv gifta mig den 31 maj men så fick jag reda på att dte är Stockholm Marathon och halva stan är avstängd. Men det kanske du vet. Kan vara bra att tänka på om man har en bit mellan lokal och kyrka.
    Vad klokt av dig att undersöka om det var något sådant evenemang! Förra året hade vi bröllop i familjen i Göteborg. Mitt under friidrotts-VM, deesutom var det maraton den dagen. Det gick inte att ta sig till frisör eller fotograf om man inte gick eller cyklade och hur roligt hade det varit i klänning???
  • 24 maj 08

Jag beställde min vigselring förra veckan och väntar nu spänt på att det ska bli november och jag ska få se den!

Vi ska nog åka till USA som det ser ut nu men det är spara, spara och spara som gäller... Jag skulle kunna tänka mig att åka till osl och bad istället men min sambo vill inte åka någonstans som kopplas samman med dykning... (han har dykförbud pga hjärtproblem) så det känns som om vi inte kommer till sol och bad =(
    Någon som har något tips annars på lugnt sol och bad utanför europa?

Svar på tråden Maj 2008