Inlägg från: pandis2405 |Visa alla inlägg
  • pandis2405

Maj 2008

Hej, här är en till 24 maj! 408 inlägg i debatten redan, jag får väl medge mig som sen i reaktionerna...

Vigsel i Täby kyrka och fest på närliggande Nygårds värdshus är bokat! Klänning har jag köpt, men den är för stor så jag måste sy in den också.

• pandis2405

Visa08: det ligger i Täby kyrkby, ner mot Vallentunasjön på gångavstånd från kyrkan.

• pandis2405

bestämma om bröllopsresa, boka frisör

• pandis2405

ja, inte minst bestämma vad man har råd med. det känns som om alla våra pengar kommer gå till själva bröllopet...

• pandis2405

Tittierik - 2 maj - Växjö
    Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
    Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
    3 maj 08 - 3 maj - Linköping
    Barbabruden - 10 Maj kl: 14 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Bella30 - 10 maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
    Jessie77 - 10 maj kl 15 - Eds kyrka, Upplandsväsby
    Trassel - 10 maj kl 15.30 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Hannafia- 10 maj _ Stora Skedvi kyrka, Säter
    lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
    Offis - 17 maj - Hedvigs kyrka, Norrköping
    RangaTanga - 17 maj - Varbergs fästning
    Samos07 - 17 Maj - Falsterbo Kyrka
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
    Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
    JhS2008 - 24 maj - Linköping
    24 maj 08 - 24 maj- Rya Kyrka, Örkelljunga.
    Majjsan74 - 24 maj - Stockholm.
    Pandis2405 - 24 maj - Täby kyrka, Stockholm
    Peters Fridelina - 31 mal kl: 14.00 - Södra Sallerup - Malmö
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    Majsis2008 - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg
    Starchick - 31 Maj kl 15.00 - Herrljunga Kyrka, Herrljunga
    Fru Hennerdal - 31 Maj - Tysslinge Kyrka, utanför Örebro

• pandis2405

MrsTom: då kan vi nästan vinka till varandra!

• pandis2405

Nygårds värdshus, det ligger på gångavstånd från kyrkan.

• pandis2405

Du låg alltså före mig i telefonkön till kyrkan. 16 var nämligen taget när jag kom fram.

Var ska ni ha festen?

• pandis2405

vi kommer inte ha några tärnor eller marskalker

• pandis2405

Hej, vi har 74 pers på den preliminära listan. Känns som att det är antingen eller, endast de närmaste eller hela tjocka släkten, och både jag och min kille vill ha släkten med, det är så sällan det dras ihop till storkalas.

Ca 1000-1100 per kuvert kommer det gå loss på. Spara och samla blir det till att göra.

• pandis2405

jag kommer att byta till min blivande mans namn. Jag har ett -sson namn, och det har jag inga problem att byta bort.

Vår lilla påtejpade namnlapp på ytterdörren håller på att ramla bort, så vi har tänkt att redan nu köpa en riktig namnskylt med hans namn, och tejpa på en lapp med mitt namn så länge. Ska bli roligt när det står vårt nya gemensamma namn på dörren!

• pandis2405

Men visst kommer det bli konstigt att helt plötsligt heta något annat, att presentera sig, svara i telefon, skriva namnteckning och sånt...

• pandis2405

Vi kommer lägga mest pengar på att kunna bjuda alla vi vill på en trevlig middag och fest, dvs att inte snåla ner på antalet gäster, utan kunna ha hela släkten med.

För mig personligen skulle det kännas galet att lägga jättemycket pengar på klänning och blommor, när det bara är för en dag, så där blir det att snåla. Jag har lyckats hitta en fin klänning på nätet för 1400, och jag bara vägrar betala 2000 för en brudbukett, jag får väl köpa lite blommor och knyta ihop dem själv.

Bröllopsresan finns det inte så jättemycket pengar till, men vi har egentligen gjort vår bröllopsresa - åkte jorden runt nu i våras. Funderingarna går mot Italien i varje fall...

• pandis2405

Vi tänkte försöka åka direkt dagen efter bröllopet, och i så fall skippa bröllopsnatt på finhotell i Stockholm (så kan vi bo lite bättre på resan istället)

Bella30 skrev 2007-09-22 17:09:29 följande:
    lottis84>>Skall ni åka på "honeymoon" direkt efter bröllopet?Vi har tänkt att åka på måndagen efter bröllopet (gifter oss på lördagen). *längtar*
  • pandis2405

Nu har jag precis varit hos min frisör, och passade på att boka in håruppsättning och smink! Oj vad mycket beslut som måste tas sen, om frisyr, slöja, tiara, blommor i håret?

• pandis2405

Vi tänker börja jobba på att försöka skaffa barn direkt efter bröllopet. Jag ska snart sluta med mina p-piller.

Har dock inga husplaner än, det får nog bli efter bebistillverkandet. Måste skaffa bil innan hus och det har vi inte råd med förrän bröllopet är över. Jag vägrar bo i hus utan bil, men nu bor vi i Stockholms innerstad, och då är det snarare jättejobbigt att ha en bil att försöka parkera. Hmm, hönan och ägget...

• pandis2405

hej, vi har inte börjat titta på ring. Vet inte än om det blir en eller två. Jag har sagt till min kille att han får fundera på om han vill ha en till ring eller inte, men jag har inte fått något svar. Det får vara upp till honom helt enkelt.

Pengarna springer helt klart iväg. Som det ser ut kommer vi betala allt själva, och nu är det spara, spara. Vet inte riktigt hur vi ska få till bröllopsresan.

• pandis2405

Jag kommer inte ihåg om vi redan diskuterat detta, men har ni bokat bröllopsresa redan? Vart ska folk åka? Vi tänkte nog åka till Italien, men har inte bokat något än.

• pandis2405

Vad gäller Malaysia och Thailand, se till att kolla lite mer lokalt vilka månader som är bäst att åka. Regnperiod är tex olika för Malaysias öst- och västkust. Vi var på Langkawi på västkusten i mitten på april, och då var det verkligen slutet av säsongen.
    Åker ni charter borde det inte vara något problem, tror bara charterbolagen kör i högsäsong.

Lågsäsong kan iochförsig vara helt ok, särskilt om ni tänkt er annat än sol och bad.

Svar på tråden Maj 2008