Maj 2008
JhS2008: Vi kommer ha buffé på vårt bröllop
JhS2008: Vi kommer ha buffé på vårt bröllop
Min kläning är köpt, gjorde det för ca 1½ månad sen. Har pratat om att åka och titta på ringar nästa helg, längtar!
Samos07: Jättefina kort du har gjort. Jag fastande för kortet med champangglasen, men även kortet Vi gifter oss med brudparet var väldigt fint. Lycka till med ert val!
Ojoj, vad ni skriver man hinner ju inte med
Vi gör våra inbjudningskort och placeringskorten själva. Har lagt upp bilder i mitt bildgalleri. Har även lagt upp bild på klänningen. Välkommen in och titta!
Vi kommer ha lila, rött som färgtema.
Nästa steg blir att titta på ringar!
Tycker inte heller att vi behöver dela upp, tycker det bara är kul att läsa hur det går för alla som har siktat in sig på maj månad!
Vi kommer ha 2 stycken tärnor. Det är min lilla syster och min sambos stora syster. Ev. ska vi ha en bestman, men det är inte bestämt än.
Vi har valt att bjuda släkten (alla utom kusinbarnen, för att sätta en gräns i antalet) Den preliminära listan består av 72 namn förtillfället. Oftast är det bara min sida på min mamma sida som vi träffar och det skulle kännas konstigt om vi bara skulle bjuda dem. Därför har vi valt att bjuda alla, ett bra tillfälle att träffas tycker vi.
Vårt kuvert pris ligger på ca 500 kronor.
Vi har inte diskuterat efternamn än... är kluven hur jag vill göra... vi har sson namn båda två, men om jag väljer hans kommer mitt att "försvinna" bara mina föräldrar som kommer heta det medan han har en släkt som har hans sson namn. Men vad jag har förstått på honom så tycker han att vi ska ta hans efternamn... men blev lite nyfiken på om man ska kolla om det finns något släktnamn lägre bak eller något så vi kan byta båda två, hmmm får tas att fundera på.
Mycket svår fråga tycker jag... Vi har ingen jättestor budgett och tycker att vi har haft tur med priserna när vi har bokat t.ex. fotograf och hotellrum. Har varit ute i mycket god tid med bokningarna. Kläderna är något som vi känner att vi vill lägga pengar på, för det är vår dag och att man vill känna sig fin. Det som vi tycker att vi inte vill lägga mycket pengar på är drycken. Vi har valt att ha buffé och kommer att bjuda på en viss mängd dryck av olika slag och sedan får gästerna själva köpa resten. Kommer ha festen på en resturang.
Idag har vi varit och tittat på vigselringar Så mycket det finns att välja mellan... Har hittat några man har fastnat för så nu gäller det att fundera på vilken man vill ha, den ska ju sitta på fingret resten av livet sen Längtar!
Bröllopsresan känns väldigt långt borta för tillfället. Har inte alls börjat kolla, nog mycket för att vi inte riktigt vet än hur vi vill göra än. Har funderat på Paris, men så vill vi samtidigt se lite av resten av europa också... Senast funderingen har varit att tågluffa till olika mål i europa med PAris som slut station och sen flyga hem... Vi får se vad det blir.
Bella30: Vi kommer inte åka på bröllopsresan förrän på sommaren då vi har semester.
24 maj 08: Har också börjat fundera på det här med passen. Jag har ingen anning?
Är det någon som vet???