Maj 2008
Vad ska ni ha för färgtema allihopa? Jag ska ha svart,vitt och rött =)
Sen undrar jag vad ni tycker om min klänning, som ni kan se på denna länken =) www.edenbridals.com/2169-p-435.html
Vad ska ni ha för färgtema allihopa? Jag ska ha svart,vitt och rött =)
Sen undrar jag vad ni tycker om min klänning, som ni kan se på denna länken =) www.edenbridals.com/2169-p-435.html
Träffa cateringfirman och pröva kläder till brudgummen
Fats om vi ska dela upp efter hur vi bor så får ju inte jag vara med för vem förutom jag bor i herrljunga haha....då får jag hänga med göteborgarna då
En kompis till min sambo jobbar som fotograf och han kommer att vara med oss hela dagen och det bästa är att han gör det gratis, som en bröllopspresent till oss =)
Jag kommer att ha 2 tärnor, det är min storasyster och min lillasyster, sem kommer det vara 1 marskalk som är min m2b barndomsvän =)
Vi blir 70 personer, lokalen kostar 1000 kr för hela helgen, maten går loss på ca 160 kr/pers(catering) inkl bröllopstårta. Då är ej dryck(läs alkohol ) inräknat. Men det blir billigt för oss.... Ända fördelen med att bo i en liten håla kanske? :)) Jag tar killens efternamn som det ser ut nu...Johansson haha....Finns även Lundell och Stierna i hans släkt, men nmån som vet om det kostar att ta nåt annat släktnamn?
Det viktigaste...hm...att man lägger pengar på en klänning som man verkligen verkligen vill ha, likadant med smink och hår, man vill ju vara så vacker det bara går!(hm vad ytlig jag lät nu..)
Sen är det viktigt att inte mat och dryck tar slut, så det är ju bra att lägga en slant på det, dock tycker jag inte det är viktigt att lägga massor av extra pengar för att få så kallad "fin" mat...Vi nöjer oss med mat som vi vet att alla gillar. Däremot tänker vi lägga mycket pengar och energi på att det verkligen blir en kanonfest och att alla har skitkul!
Bella30, vi ska också på mässan i skövde
Och så har vi idag fått klartecken på vårt huslån vi flyttar in 1 januari och det ska bli underbart!
Vi bor i Herrljunga, så det är väl en 10 mil kanske =)
Jag ska även till Skövde i November och gå på Lars Winnerbäc
Oj..winnerbäck ska de ju va såklart =)
Hm jag har bjudit hit mitt toastmasterpar flera ggr, alltid är de upptagna....börjar undra om jag har valt rätt? Visst krävs det att dom har tid att sätta av för detta? Dom har 2 barn och jobbar båda 2...det är ju ändå vikitgt för mig att dom verkligen lägger ner tid på detta, det är ju vår stora dag...hur ska jag göra? Eller är jag bara dum? det kanske inte krävs så mycket för att vara toastmadame?
Kavaj: När det står kavaj innebär det att männen ska vara iförda en mörk kostym, enfärgad ljus skjorta och svarta skor. Kvinnorna ska inte vara alltför uppklädda, men ändå vackert. Klädkoden kavaj är vanligast.
Tjejer.....kommer ni skriva ut alla trycksaker själva eller låta ett tryckeri göra det?
Blir ju billigare att göra själv men tusan vilket jobb va? 70 gäster och ett festprogram på kanske 20 sidor eller nåt...
Vi har velat skaffa barn länge men inte lyckats...ska börja en utredning 24 oktober! Nervöst!!
Sen om det blir innan eller efter återstår att se, men klart jag kommer bli gravid nu när jag köpt klänningen va! Skulle inte bli förvånad iaf!
Ja det kanske går att sy om den isf, har inte kollat på det ännu! Får väl se hur långt gången man är när bröllopet stundar isf!
Vi har också köpt hus!!!! Eller ska, vi väntar bara på besked från banken, ska få det idag sen är det inflytt 1 januari!
Då har vi mycket båda två haha.... flytt och bröllop är ju MYCKET så barn på det kan ju bli tufft.... men man får vänta och se!
Hoppas det går bättre för er än för oss då!Med bebisar alltå 2 år sedan vi slutade nu....
Vi kommer att åka cadillac från kyrkan till fotograferingen, sen från fotograferingen till festplatsen så kommer vi att ha en dekorerad flakmoppe, m2b kör och jag sitter på flaket Ungefär som gry forsell när hon gifte sig om nån har sett dom bilderna.....
Vi åker inte tillsammans till kyrkan =)
Jag är också 30...om 18 dagar
Åh tackar hihi....grattis i efterskott då!! eller i förskott på 31årsdagen
Svärföräldrarna står för all catering, vilket borde vara ca 12-15000 kr. Resten ska vi betala själva, och med den budget vi har satt borde det bli ca 15000-20000 kr...men tycker redan det springer iväg haha