• Maria

Vi som gifte oss i ösregn!

Grattis till er nygifta och det var kul att höra att era bröllop gick bra trots regnet! N&N, det du skriver om att ingen tänkte på regnet när det väl var dags stämmer så väl. Jag har varit på flera bröllop med regn, ibland även med extra komplikationer (som när det inte var bara REGN utan tropiskt skyfall eller som nu i midsommar där dansen blev gyttjedans på en äng vid ett bröllop där jag var tärna...), och alltid sett detsamma: regnet förstör inte så mycket. Har man bara rätt attityd så tänker man knappt på att det regnar och även om man blir plaskblöt är det inte så farligt - man skall ju inte vara ute i regnet i många timmar eller så.

Bilder kan bli toppenbra även i regn. Enda risken kan väl vara att regnar det FÖR häftigt såvågar proffsfotografer ofta inte fotografera p.g.a. risken för att deras dyra utrustning skall bli förstörd. Visst, håret blir lite platt om det regnar rejält, men det blir en del av minnena och stör inte på bilderna. Däremot kan det vara bra att tänka på val av kläder: vid bröllop et jag var på i midsomras hade bruden först en rak, väldigt enkel klänning vid vigseln och sedan en helt annorlunda, stor, vid prinsessliknande vid dansen. Den första klänningen var inte lyckad i regn - sden metade fast vid henne som ett andra skinn när den blev blöt. Den andra däremot funkade jättebra, man kunde knappt se att den är var så blöt.

En plan B kan väl vara bra att ha om man oroar sig men vid de bröllop jag varit på i regn så har man oftast antingen inte haft någon plan B eller beslutat sig för att köra plan A regnet till trots.

Svar på tråden Vi som gifte oss i ösregn!