Min pojkvän vill inte släppa sitt ex...
Jag tycker inte man har rätt att bestämma över sin partner alls. Man har ingen rätt att kräva något på det viset. Och som flera andra sagt - detta handlar om din egen osäkerhet, ingenting annat.
Jag tycker inte man har rätt att bestämma över sin partner alls. Man har ingen rätt att kräva något på det viset. Och som flera andra sagt - detta handlar om din egen osäkerhet, ingenting annat.
Hästsson:
Jag har svårt att se hur man i en sådan här situation kan prata om detta utan att det blir ett krav. Lägger hon fram det som att hon mår dåligt av detta så utmålas ju han till en skurk om han då inte avslutar relationen med sitt ex, eftersom han då inte tar hänsyn till hennes känslor.
Ja precis - vänskapen kan ju bestå.
Och det här med att "undvika relationer som kan ge upphov till tankar och oro (notera KAN ge)" - det handlar ju som sagt, till syvende och sist, om ens egen osäkerhet. Är man inte osäker så blir man inte orolig.
Jag kan hålla med Huldahulda om att om killen har kontakt med sitt ex så borde tjejen också ha kontakt med hans ex. Som någon sa innan så borde hon kunna vara kompis med hans ex likaväl som hon är kompis med hans kompisar.
kentfantast: Ja, såklart.
Misery: Precis.