• Misery

Min pojkvän vill inte släppa sitt ex...

jag tycker inte du har någon rätt att kräva att han bryter med henne, jag tycker det hela i grund och botten verkar handla om din osäkerhet och arr du inte litar på honom, det är dina problem som du måste arbeta med, vad är det som gör hans kontakt med henne så otänkbar för dig?

jag skulle bli förbannad om min man försökte styra över vilka jag var vän med, det är enligt mig inte normalt beteende.

• Misery

Min man brukar åka ner till sin förra flicvän och hjälpa henne att klippa deras f.d. gemensamma hundar, och bara hälsa på ett par dagar, nu fungerar inte det längre eftersom hennes nya vägrar acceptera deras vänskap.
    Hon var bjuden på vårt bröllop men kunde inte komma, och vi har starka misstankar om att det var hennes nya som inte kunde med att hon skulle gå på sin f.d. killes bröllop...*suck*
    detta leder ju till att min man inte kan träffa hundarna, som var "deras" i över två år och som han älskar, de är hans bäbisar och börjar bli gamla, risken är att han inte hinner träffa dem igen eller ens at farväl innan de dör.
    jag har erbjudit mig att fälja med, men till och med när han har med sig sin fru är han visst ett hot.

sånt här kontrollernade beteende gör mig bara förbannad och ger mig "potentiell misshandlare" - vibbar med kontrollerandet och det faktumk att man beter sig som om ens partner är ens ägodel vars umgänge man tycker sig ha rätt att bestämma över.

är man så osäker i sig själv och sin relation bör man försöka arbeta med sig själv, inte böra ställa massa sjuka krav på sin partner.
    jag blir bara förbannad och äcklad.

• Misery

Cousin

jag fattar fortfarande inte vad det är som är probleme med att han vill ha kontakt med exet, känner du dig hotad, eller vad är det som gör det så jobbigt?

Hästsson

känns ju lite som att om du inte klarar av tanken på att ens partner har haft ett liv innan dig så kanske du ska frsöka hitta en orörd kille som aldrig varit med någon tidigare.
    att kräva att ens partner helt bryter med sina ex för att man själv inte klarar av tanken på det är som att beandla symtomen istället för sjukdomen.

• Misery

nu hänger jag inte med, varför skulle man inte kunna njuta av det man har i nuläget bara för att ens partner har en relation med en föredetta?

• Misery

nu ser jag inte TS någonstans skriva om huruvida han pratar massa om deras förhållande eller ej, de verkar ju inte ens varit tillsamans så länge så hur mycket skoj historier kan de ha att tvinga henne lyssna på?
    jag tycker det mer vekar vara att han har kontakt med henne som är problemet, men nu ska jag inte spekulera.

det är klart att det kan gå snett, speciellt om man tvingar sin nya partner att ha en relation till sitt ex när partnern inte är redo för detta, det ska man så klart inte behöva gå med på, däremot tycker jag inte man har någon rätt att kräva att partnern inte ska ha någon kontakt med vem han/hon vill.

• Misery

jag vet inte jag, om de kom väldigt bra övrens så ser jag inga problem med att de blir vänner.

däremot så har jag svårt att tro på de som säger att "det har inetnting med osäkerhet/briskt på förtroende/svartsjuka/liknande" att göra, för vad skulle det annars finnas för anledning?

• Misery

hästsson

låt mig citera TS:

"därefter vill jag att kontakten upphör och att det är vi och vårt förhållande som han vill fokusera och satsa på"

"Jag måste få känna mig trygg i ett förhållande och att min partner satsar ALLT på mig och på oss... Kanske är han inte rätt partner för mig i alla fall..."

"när en relation är över, så är den över - och man bryter för att kunna satsa till 100% på något nytt utan några spökande ex."

det där ger ju ett intryck av att om hon inte får som hon vill så kanske hon inte vill fortsätta relationen, det om något är ju mer än att bara snällt lägga fram sin åsikt och acceptera hans val.

jag tyvker det verkar vara ett krav från hennes sida.

• Misery

men bara för att kärleksrelationen är avslutad behöver ju inte vänskapen vara det?

• Misery

Aminda

jag tror alla förstått att det är så tu tycker, däremot vore det intressant att veta varför du resonerar på ett så definitivt sätt.

• Misery

därmed inte sagt att man aldrig ska kunna umgås med sitt ex utan sin nya partner.

Svar på tråden Min pojkvän vill inte släppa sitt ex...