•  Miss Cee

Min pojkvän vill inte släppa sitt ex...

Förstår om du tycker att det är jobbigt, du har all rätt att känna som du gör.

Däremot så är det svårt att kräva att han ska släppa kontakten med någon han vill ha kontakt med, om han inte på något sätt misskött den kontakten. Om han på något sätt svikit dig på det området innan, varit otrogen eller liknande så är det en sak. Men om det bara handlar om att han vill ha en vänskaplig kontakt med sitt ex och han är öppen med det så har du liksom inget att komma med, och din begäran blir då inte så vettig utan mest "galen".

Risken om du framhärdar är att han börjar gå bakom din rygg med den här kontakten, eller att du skjuter honom ifrån dig. Det vill du inte eller hur...?

I ditt läge hade jag förklarat för honom att du inte känner dig bekväm med kontakten, men att du förstår hans synpunkt och ska göra ditt bästa för att acceptera det här, om han samtidigt hjälper dig att visa att du inte har något att oroa dig för. Dvs inga hemliga möten, inga mumlande telefonsamtal. Att han är totalt öppen med vilken kontakt han har med henne och när, så att du inte behöver få några överraskningar.

Har han pratat med henne så ställ någon fråga om hur hon mådde. Upmuntra honom att prata om sin relation till henne, istället för att bli förbannad när han pratar med henne så han börjar smyga med det. Föreslå att ni ska bjuda hem henne så ni får träffas. Om han ska ha henne som vän så finns det ju ingen anledning att hon inte ska kunna vara vän med er båda!

Keep your friends close and your enemies closer...

Svar på tråden Min pojkvän vill inte släppa sitt ex...