Inlägg från: Sister of the Night |Visa alla inlägg
  • Sister of the Night

Min pojkvän vill inte släppa sitt ex...

När en kärleksrelation är över, ja då är den över. Men vänskapen kan finnas kvar.
    Jag tror inte på idén att avkräva av partnern att han aldrig mer har kontakt med sitt ex. Det viktiga är däremot på vilket sätt han har kontakt.

Han kan mycket väl ha släppt henne för all framtid som flickvänsmaterial. Att han lever med dig måste väl betyda nåt?
    Att de bibehåller en vänskap är ingenting du behöver känna dig hotad av, om allt går reko till (dvs inget smussel).
    Det låter som att du känner dig väldigt hotad av den här relationen, fråga dig själv varför och agera utifrån det svar du finner istället.

• Sister of the Night

Aminda

Du skulle inte upskatta om han gjorde det skrev du. För att det som är avslutat är avslutat.
    Men att det har ingenting med svartsjuka att göra.

Skulle du reagera lika definitivt med att "inte uppskatta det" om han återupptog kontakten med en gammal kompis som han brutit med/tappat kontakten med för flera år sedan?

• Sister of the Night

Ok, jag undrade bara.

• Sister of the Night

Så tänker jag också.

• Sister of the Night

Ja precis, det är tydligt att du känner så! Och som tur är så delar ju du och din man denna uppfattning.

Men jag blir också nyfiken på _varför_ det är så finito med allt för att just _kärleken_ tagit slut.

• Sister of the Night

Ops, du hann före!

• Sister of the Night

jessa76

Jag förstår hur du tänker.
    Men ändå inte. För när attraktionen försvinner så är -i bästa fall- vänskapen kvar.

Svar på tråden Min pojkvän vill inte släppa sitt ex...