Inlägg från: 17jan2009 |Visa alla inlägg
  • 17jan2009

År 2009

Här vill ju jag också vara med!

Som det verkar nu blir nog jag och min m2b först ut av oss här inne 2009!? 17 januari är bestämt sedan i somras och det känns helt fantastiskt!

Vi har varit förlovade sedan april när vi var på Zanzibar. Underbara minnen och en gudomlig ö om det är någon som funderar på att åka dit. Jag friade under stjärnorna efter en härlig middag på stranden och han blev överlycklig...

Vi har kommit en bit i vår planering, vi har:
    - bokan kyrkan
    - bokat festlokal
    - bokat präst och kantor
    - mer eller mindre satt gästlistan (vi blir ca 80 pers.)
    - pratat med olika kockar och väntar på besked
    - bestämt oss för lyxiga chokladpraliner istället för tårta som vi har bett om offert på
    - börjat fila på trycksakerna. Jag ska beställa en tapet som ska gå som tema genom allt.
    - jag har varit ute med min tärna en gång och provat klänningar men jag väntar spänt på 2008 års kollektion som är på väg in nu.
    - satt en preliminär budget på 50000 för festen, utöver det kommer kläder och ringar etc plus resa såklart.
    - bestämt att vi ska bjuda våra jämnåriga vänner på brunch dagen efter bröllopet

Jag kommer att vara 26 och han 27 när vi gifter oss. Våra föräldrar kommer att stå för festen men vi för allt annat.

Jag tycker att det känns jättebra att ha så lång framförhållning för då kan beslut få växa fram istället för att det känns jobbigt att bestämma massa som man eg hade velat fundera lite till på. Så leve alla blivande brudar med god framförhållning! Tror att vi kommer att ha riktigt kul på vägen!!

(Oj det här blev alldeles för långt.. sorry... )

• 17jan2009

Jag är också med...

17 januari 2009 - 17jan2009
    14 februari 2009 - Kakan Mascha
    2 maj 2009 - Danielaa (Daniela och Mikael)
    1 augusti 2009 - jåi
    29 augusti 2009 - felines

• 17jan2009

Vi är fler i samma båt... Jag läser också fortfarande, men kommer iofs att ha läst klart när bröllopet är. Men visst är det mycket som ligger på planeringen om man vill ha råd med det som känns viktigast. Man kommer nog aldrig att få allt, men tänk vad härligt det kommer att bli ändå... Det tvivlar jag inte en sekund på.

Vi var på en lokal bröllopsmässa i helgen och insåg för första gången allvaret i att gifta sig på en liten ort... Det kommer att krävas ganska mycket planering bara därför... Utbudet är rätt så begränsat. Är det fler som gifter sig "på landet" eller blir ni storstadsbrudar allihop??

Svar på tråden År 2009