• Morr

År 2009

Nu är jag tillbaka efter ledigheten och passade på att byta nick från marranmi till morr ibland är det skönt med en andra start, ska bara leta upp gamla favoriter bland alla trådar! Vi har kommit så här långt: förlovning inom två veckor-var på jempguld i kungsör och tittade ut ringen och idag med hjälp av en almanacka bestämde vi det datum vi båda blundpekat på (många försök blev det, tillslut hamnade vi på samma!) och då passade vi på att beställa ringarna över nätet också - så nu är det spikat!! Tjoho!! Dessutom inträffade en händelse som gjort vigseln ännu mer nära och självklar så vi börjar så smått att planera!

• Morr

bride09: vi har också planer på september, och förlovar oss om en vecka! Däremot är inget bestämt, 09 är arbetsåret men blir det ett vinterbröllop kan det bli 2010 likväl... trots att vi tänker 09 så kommer vi inte att helt bestämma oss förrän om ett år eller så eftersom vi har en jätteflytt att genomföra i juni nästa år.. så ni har ju minst sagt kommit väldigt långt i er planering! Saker kan ju komma att bli billigare om man väljer rätt från början men börjar man köpa in en massa och sen ändra så blir det ju dyrare... men annars tänker vi så att lite åt gången så känns det inte så himla dyrt.. får jag fråga hur gamla ni är? jag är 25 och han 24 nu under hösten och han känner sig fortfarande för ung.. men vi kommer ju att vara 27 och 26 när det bär av...

• Morr

vi har vetat i fem år (samma sommar som vi blev ihop) att det var vi, så vi skulle lika gärna kunnat gravera in ett datum sommaren 02 i våra förlovningsringar..men nu helt plötsligt är vi mer mogna än nånsin att ta steget till förlovning och jag är mogen till resten också men min sambo vill vänta lite med att definitivt bestämma ett år och datum...även att vi friat till varandra sedan vi blev ihop i princip! (vet inte vart jag ville komma med det men nu vet ni) kul att vi är några som har siktet inställt på 2009 iaf - (vi blev för övrigt ihop den 29 dagen i en månad så 2009 utan nollorna är ju "vårt" år...ska påminna min darling om detta!!)

• Morr

tokis: jo det lutar åt ett höstbröllop så den 29/9 2009 kanske inte vore helt tok... först hade vi tänkt 29/8 för det är på en lördag och min farmors födelsedag o hennes bröllopsdag är min födelsedag men augusti känns fortfarande lite sensommar och det är höst vi är ute efter... men det är ju ett tag kvar så vi får se.. min sambo är inte lika fäst vid datum som jag är.. som tur är kanske..

• Morr

vi vill också vara med, fastän att vi inte vet än om det blir 2009, men arbetsdatumet har varit precis som för felines 29/8 men det kan också bli september eller ett annat år... men bara för att sätta ett datum och för att vi faktiskt tänkt 2009 från början..

17 januari 2009 - 17jan2009
    14 februari 2009 - Kakan Mascha
    2 maj 2009 - Danielaa (Daniela och Mikael)
    1 augusti 2009 - jåi
    29 augusti 2009 - felines
    29 augusti 2009 (arbetsdatum) - Morr
    28 november 2009 - Blivande fru Coxxby

• Morr

oh, om en vecka är det dags för en ny tråd eftersom det då är tre månader sedan vi startade den här - ¨så minst nio-tio trådar kommer vi behöva innan alla 2009-brudar är klara!! Vi har redan bestämt att vi ska ha brunt, vitt och lite rosa som färgtema eftersom det är "våra" färger (har ju nu förstått att det är många som ska ha det här på BT, men i alla fall) och att vi ska ha vitguldsringar men sen såg jag att "vårt" datum, 29/5 är på en lördag 2010.. suck.. men 29/8 är på en lördag 2009 och det var min farmors födelsedag och hon gifte sig på det som blev min födelsedag, men frågan är: vart drar man gränsen för de olika årstiderna - vi vill INTE ha ett sommarbröllop, men är 29/8 i södra sverige sommar fortfarande? för en vecka sen i norra sverige var det ju helt underbart men undrar hur det ser ut i aug där nere.. med färger o så...eller kanske ett novemberbröllop?? förvirrat inlägg, men hoppas på lite råd!

• Morr

fru 2009 - kul o grattis, måste kännas jättekul!!

danielaa - för mig är datumet viktigare än vad det är för min fästman, men min farmor finns inte längre och hon stod mig väldigt nära, vill även få in en av hennes klänningar i min brudklänning (som jag skrev om i en annan tråd) och det skulle kännas som att cirkeln slöts om det blev på hennes födelsedag.

Min sambo vill inte bestämma något än, när det är så långt kvar, men jag frågade honom om 2015 var ett alternativ eftersom det är då 29/8 infaller nästa gång på en lördag.. det tyckte han var lite väl långt fram haha...Självklart är det VÅR dag och vi ska gemensamt komma fram till ett bra datum men eftersom 29 är vår månadsdag också så vore det så finurligt...

• Morr

snart har det gått tre månader sedan tråden öppnades, ska vi starta en ny? med rubriken År 2009 vers.2 ? så att de som letar hela tiden vet vilken som är den nyaste versionen och att vi slipper fler parallella trådar?? (är student så är helt inne i uppsattsskrivandet och då gäller versioner plus datum dokumentet skapades!!)

Svar på tråden År 2009