Inlägg från: Engelbert |Visa alla inlägg
  • Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • Engelbert

Hej marranmi!

Inget svindyrt. Max 500.000:-
    Det kanske låter mycket, men då har vi räknat in resa och boende för gästerna, och redan där går det 100.000:-

Känns som det är svårt att fixa allt själv, finns det inga bra företag som fixar allt och tar helhetsgreppet så att säga?

• Engelbert

Hej igen,
    har du någon att rekommendera?
    Vi kommer att åka iväg under mitten av 2008.

Ska du också ha ett stort bröllop utan papperstallrikar?

• Engelbert

Tack allihop för tipsen! Jag suger i mig för fullt!!!

• Engelbert

Oj då, det var verkligen inte meningen att någon skulle ta illa vid sig eller kommentera vad två personer skriver i en konversation... Men om man läser från början kanske man inte missförstår "Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?"

Det är alltså en annan tråd det snackas om bröllopskostnader på den nivån, för att förtydliga, ytterligare en gång, så efterlyste jag en tråd där man ger varandra tips om exklusivare bröllop, inte vad man lägger maten på, så ni har nog hamnat i fel forum om ni tror det är det som det handlar om.

• Engelbert

Hej igen, ja budgeten kan verka stor, men vi har en stor släkt och många vänner. Det som drar iväg är att vi betalar resa och boende för alla. Det stod mellan att hyra ett flygplan eller göra såhär. Det blev betydligt billigare att betala flygbiljetterna då bröllopet kommer hållas en bra bit utanför Hawaii. Å andra sidan kommer vi nog behöva revidera budgeten (eller gästlistan) då vi i nuläget har över 250 personer bjudna... Man vill ju inte låta släkt och vänner BETALA för att komma på vår högtid så att säga.

• Engelbert

To The flight attendant:

jag vill nog hålla med dig, och ett förtydligande till Ninni: jag anser inte att "allt under min budget är utan stil".

Tråden skulle som sagt var handla om "exklusiva bröllop" och jag tror ingen annan än du sätter något likhetstecken mellan bättre eller sämre beroende på vad det kostar. Det är ingen som har påstått att det är dåligt med papperstallrikar, men än en gång, det var inte det som var poängen... Poängen var att få tips och starta en tråd kring exklusiva bröllop.

Så vill man inte prata om exklusiva bröllop kan man ju alltid välja någon tråd som passar en bättre.

• Engelbert

Ja det jag sökte tips om var mer om det fanns bra och pålitliga bröllopskordinatorer som kan hantera större bröllop utomlands? I vårt fall då en bra bit utanför Hawaii. Men jag har nog fått svar på det mesta och känner nog inte att det här är rätt forum (precis som du skrev att det är lätt att bli påhoppad)

Pengar är ett känsligt ämne för många och det är synd att vi som har förmånen att ha mer pengar till vårt bröllop inte kan få vara med i trådarna, utan att just bli påhoppade...

Jag har bara hört talas om sådana här påhopp på BT (bla från "hon som la en miljon på sitt bröllop") som för övrigt kommer på vårt bröllop, men nu förstår jag vad hon menade...

• Engelbert

To Mrs Van Derkamp:

oj då är det fler som dragit sig ur från BT pga konstiga påhopp, för det var INTE Amelie jag syftade på... Men jag tror jag vet vem du menar och i ärlighetens namn så vet jag inte om det kommit fler barn... Ja, jag såg att hemsidan var nerlagd.

Tack för tipsen med Tove Lejion!

• Engelbert

Tack för all support! Jag håller med om fotograferna, vi har faktiskt gått så långt att vi flyger över en bra från Australien, men det är ett riktigt proffs!!!

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)