Inlägg från: marranmi |Visa alla inlägg
  • marranmi

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

well, vilka summor tänker du dej? i 200 000-klassen, 1 miljon eller 10 miljoner? svårt att veta vad ett exklusivare bröllop är..

• marranmi

jo det finns bröllopskoordinatorer, googla.. jag antar att med den budgeten så har ni råd att lejja över en del på denna person.. när är det ni ska skrida till verket?

• marranmi

jättekul att följa er och era planer på snuskigt dyra bröllop . jag kommer själv aldrig någonsin att ha möjlighet att ens lägga 100.00 kronor men är fashinerad av de som kan och vill lägga så mycket. alla som tycker det är onödigt eller slöseri tror jag i grund och botten är avundssjuka eller bara har ett behov av att tycka illa om andra. ett bröllop kanske ändå är en av de största festerna man har så varför inte lägga lite extra när man har resurserna! kör hårt och försvinn inte härifrån, vil läsa mer om miljonbröllop och 500.000kr bröllop!

• marranmi

engelbert, av ren nyfikenhet, vilken popgrupp handlade det om? nu när de inte längre är aktuellt?

• marranmi

men ninni7: Om ni nu inte äter på papperstallrikar behöver du väl inte ta åt dej... TS var nog bara extra tydlig med att det här var en tråd för det som står i kontrast mot ett budgetbröllop - inte att det ena eller andra är bättre... det finns ju trådar för budgetbröllop där de brudarna slipper påhopp från de som kör motsatsvarianten, varför inte låta "lyx"brudarna ha sina bröllop i fred när "budget"brudarna får ha sina i fred?

• marranmi

jag funderar på om det är ett frackbröllop? för frack verkar vara en företeelse som nästan bara vi i Sverige har och då funderade jag på om ni kunde erbjuda er att betala hyra av frack och långklänning eller uppsömnad av dessa?
    kanske kan ni höra med svenska nobelstiftelsen om vilken den senaste nobelmaten var, den är ju svenskinspirerad och vällagad, kanske till och med flyga ner kockar? Jag tycker det är jättejättekul att följa era bröllop, ska försöka komma på fler tips!

• marranmi

om ramlösa och alla andra bara ignorerar Ninnis kommentarer så borde diskussionen sluta snart och tråden kan återigen börja handla om vad den var till för: Lyxbröllop!! Jag vill kunna läsa, drömma och inspireras av engelberts bröllop utan en massa trams och tjafs där emellan! engelbert- ska ni ha något slags tema? vet inte om det kommit upp innan i tråden, men jag tänkte varsin badrock i fin frotté i någon av de färger ni valt (om ni ska ha färgtema) och med deras namn på vid brösthöjd eller nåt? gärna med luva på

• marranmi

vad jag tänkte på var att eftersom det blir ett stort och långt bröllop kan det vara schysst att ha en röd tråd, men inte för uppenbart såklart, men något som ger en helhetskänsla över hela vistelsen på ön.. har inte funderat klart än, men jag utbildar mig själv till ett yrke som skulle passa för liknande tillställningar, men de budgetar vi har haft att röra oss med har max varit 10000 hahah.. tycker din m2b om sverige? Det är ju trots allt ändå så att Sverige är omåttligt exotiskt i usa och canada (kanske även andra länder) och varför inte försöka få in sverige lite diskret? på ett smakfullt sätt, som jag skrev innan, men nobelmeny? Det går att få tag på och även tidigare års kockar... ett tips är även att kolla in tidigare års dekorationer i blå hallen, Tore som har varit scenograf där i tolv år hade vi som lärare förra hösten och är helt underbar, han har även varit scenograf till polarpriset, värt att kontakta om ni vill ha en schysst, svensk dekoration! Amerikanska dekorationer kan ju lätt gå till överdrift menar jag! En annan man som brukar få uppdrag att representera mat på mässor där Sverige är med är Bjärn Yllipää (tror att han stavar så) har gått på grythyttan och jobbar nu i skåne tror jag, googla på hans namn- han är matkonstnär och har gjort mat till ulrika hydman vallien och en svensk möbelmässa i italien..Maten är ju ändå en viktig del i att hålla temat, och om diskret snyggt svenskt är temat så vore det ju förträffligt att använda sig av topparnas topp inom både dekoration och mat? Tyvärr kommer jag inte ihåg vad Tore heter i efternamn, men de på nobelstiftelsen borde veta vem jag pratar om eftersom det är dem han har lagt fram sina förslag till! jag rekomenderar verkligen honom!

• marranmi

han heter björn och inte bjärn, men det kanske du fattade ändå och det var till ulrika hydmans vernisage i Sunderby Folkhögskola han gjorde maten till, jättehäftigt, gå in på www.maltidsvision.se och titta och inspireras!! Han kan säkert göra nåt häftigt! När är det bröllopet är? tror inte det kommit fram tidigare, jag vill veta när jag kan vänta att se kort och detaljer från festen, det är verkligen jättespännande att få vara en del av er planering och blir alldeles lycklig när någon ny idé kommit upp! STOR styrkekram!

• marranmi

engelbert: Lars Wallin designar ju klänningar till Vickan o hela kungahuset, och säkert kan man göra något ihop med honom? Men du kanske vill ha ännu häftigare designer? Tänkte om du vill ha vissa svenska detaljer eftersom din m2b kommer att få vara i sitt land med bröllopet så kanske du vill ha ditt svenska arv i detaljerna? När var det bröllopet skulle vara?

• marranmi

hihi, när jag först svarade på tråden, typ bland de tre första hade jag ingen aaaaning om att det var ett sånt här bröllop du menade, haha...måste ändå kännas magiskt att kunna köra till med ett jätteparty och förstår att förväntningarna är därefter..ni kanske kan ha en egen liten privat ceremoni med bara era närmaste först och sedan en välsignelse med alla era vänner omkring er? så får du en mindre tillställningn också?

• marranmi

jag hoppas att ni får ett helt underbart bröllop med både personlighet, intimitet och kärlek och att ni skapar det utifrån era viljor. Sedan om det är påkostat och glitter, glamour och blingbling blir ju som det lilla extra och kanske sånt som andra värdesätter mer än ni gör och då kan det ju vara roligt att ha haft en privat ceremoni först! Jag tror att det kommer att bli ett jättefint bröllop oavsett kameror, kändisar eller helt vanliga döda som oss! Jag följer planeringen med spänning!

• marranmi

OOHHHHH, vad irriterad jag BLIR.. varför kan man inte bara låta folk ha sina bröllop i vilken j***a stil de vill utan att de ska bli påhoppade - knappast någon bli påhoppad för att de väljer att ha ett bröllop för 5000. Engelbert, nu kommer du tillbaka, ignorera de som inte vill stötta och pusha och använd oss andra i stället! vi stöttar dej och tycker det är skithäftigt med ett bröllop som sticker ut ur mängden! Jag skulle gärna vilja lägga så mycket pengar som du gör men det kommer aldrig att gå så därför vill jag gärna få vara med och följa din planering och komma med tips för att hjälpa dej och din blivande! vi kan väl skapa en ny (anonym) tråd för oss som stöttar dej så kan du byta namn och komma dit? Varför måste alla blivande brudar lägga sig i allt och alla? Stötta varandra precis som om det vore er syster.. Om ni inte har uppmuntrande ord att säga till blivande brudar: LÅT BLI!!! fräs..Jag blir uppriktigt ledsen när jag läser hur folk kan skriva sånna sårande inlägg och gömma sig bakom sitt nick! Låt TS vara om ni inte har något att säga som rör hennes inledande fråga, hon vill ha TIPS inte en massa nedlåtande kommentarer kring bröllopet!jezez

• marranmi

men jag tycker du ska komma tillbaka med dina frågor ändå, du kan väl bara skita i vad alla andra säger? ignorera dessas åsikter och läsa och inspireras av alla andras? hoppas att tråden lever kvar och att vi fem sex stycken engagerar oss oavsett vad resten av BT tycker det var ju jättekul att få något att bita i som man aldrig skulle tänkt på till sitt eget bröllop just eftersom pengarna inte finns där

• marranmi

troll-P, kul att du gillade idén-själv skulle jag bli överlycklig över en morgonrock som jag får ta med mej HEM!! bra idé med fotoalbumet också o klistra in en massa polaroid. men en kanske ännu mer uppskattad grej: att någon gör en bröllopsbok med bilder från festen på gordinegenbok.nu eller.se och skickar som tackkort?? med brudparet som framsida?

• marranmi

det finns ju sånna här lackstämplar man an beställa med sitt monogram på, visst borde man kunna använda dem för chokladdekoration också? jag vet OT men nu när vi ändå var inne på choklad och monogram...att man smälter chokladen o duttar ut i tjocka härliga högar o väntar lite till det blir lite stelt o sen trycker ner sin stämpel? så det blir ett chokladsigill... tänkte om man vill ha det lyxigt istället, att be en riktigt exklusiv pralintillverkare göra det samma med superlyxig choklad... måste testa det här själv nu när jag kom på det

• marranmi

ja fortsätt ni få som vågar om era bröllop så vi andra får vältra oss i era lyxiga tilltugg om ni vill ha tips eller råd är det ju bara att fråga på, uppenbarligen kan vi komma med lyxiga alternativ även om vi själva väljer en annan väg!! Vill också jättegärna se de där snyggsnygga inbjudningarna om du vill lägga en länk?

• marranmi

jagärsåkär: vilken härlig inspirationssida, ska nog starta en tråd där alla får lägga in sina speciella inspirationssidor, är så kul att se vart alla idéer kommer ifrån!!

• marranmi

ja nu har det ju lugnat ner sig lite, den värsta stormen menar jag... jag går fortfarande in och läser och väntar spänt på näste kvinna/man att anta utmaningen att berätta om sina luxuösa bröllop i den här tråden!!

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)