• tree

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

men 500000 är en jettestor budget! ni kan säkert gör vad du vill! vi ahr en ganksa stort budget själv, 200000 inklusiv bidrag från föräldrar (typ 25%).

jag förstår vad du menar att det finns mycket snack om hur man kan gör det billigt... det verker att man är dumt eller nåt om man har en mer lyxlig bröllopet... åtminstone tills bilderna kommer ut, då säger alla hur fint ni var osv!

vi ska har slotts bröllop men 58 middags gäster... vi var tvungen att bjuder några vänner (30 st) till bröllopsfesten (efter maten) för att vi hade inte råd, även med vårt budget (vi ville inte har budget mat och lokal!)... men det är en vanligt engelska sätt att göra det faktiskt så det är itne så farligt för oss (jag är engelska)... men för er, ni kan säkert bjuder in hela familj och alla vänner till en fin middag på en fin ställa... jag kan tipsa om grand hotel i stockholm som har en jätte fin rum för bröllopsmiddag om ni ahr råd!... min dröm... vi har valt ulfsunda slott som är också spectacular

vaad är det du vill diskutera?

• tree

Engelbert
    jag tycker inte alls att man måste bjuda på allas resor och boende... om van är nära vänner/släkt så vill de vara där på era stordag iaf... vi har gäster som kommer från usa, england, switzerland... alla de vi har bjudet in från utland har faktiskt tackat ja!... de som har tackat nej bor i sverige! vi betala hellre inte för boende... men om ni har råd, är det väldigt snält av er... om ni betalar är det säkert att nästan alla tackar ja.. de får en gratis semester!

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)