• Sara.80

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Det är lustigt med svenskar och pengar. I tidningar, film och på tv o.s.v. tror jag att de flesta älskar att drömma sig bort i diverse lyxiga drömmar om extravaganta lösningar på både det ena och det andra. När det dock dyker upp någon på verkligheten i ens närhet (eller till och med på BT - som ju inte är så privat trots allt även om det känns som en liten ankdamm ibland så blir det plöstligt hemskt och slösaktigt att lägga ned en massa pengar på någonting (behöver inte gälla bröllop).

Jag/vi har ingen stor budget med TS:s mått mätt, men jag älskar i alla fall att följa sådan dyr bröllopsplanering här på BT!

Jag tror inte alls att allt är bättre för att det är dyrt (t.ex. så gillar jag inte alls en av de "finare" och bekant dyra bröllopsfotograferna i Stockholm), men visst blir det roligare när man kan välja vad man vill utan att behöva fundera på budgeten. Det betyder ju dock inte att man väljer det man väljer bara för att det är dyrt, utan för att man råkar gilla det man får .

Lycka till med bröllopsplaneringen TS och låt inte gnälliga människor ta glädjen ur er planering!

• Sara.80

MKD, Det var Brigitte Grenfeldt som fotograferade det bröllopet och jag tror att det finns bilder kvar på hennes hemsida (som för övrigt inte ser ut att ha blivit uppdaterad på flera år, vilket känns lite B!)

• Sara.80

www.brigitte.nu

Bilderna finns i galleriet och namnet står på sidan om man klickar sig fram, Amelie och Jeremy.

• Sara.80

Ninni7: Du tror inte att du kanske helt enkelt läste trådstarten lite fort och sedan drog lite förhastade slutsatser om Engelberts inställning till olika budgetar och syften med tråden? Jag har tyvärr inte möjlighet att lyxa till med ett superbröllop utan måste hålla i slantarna, men det innebär inte att jag tolkar TS som om hon skulle se ned på mig. Inte heller tror jag att någon över huvud taget inbillar sig att man äter på pappertallrikar bara för att man har en liten budget! Det uttalandet är sååååå överdrivet från TS sida att det i alla fall för mig är helt uppenbart att hon använder det som en tillskruvad liknelse och syftar på alla mängder av trådar som går ut på att dra ned kostnaderna och det man ofta får känslan av att det är bättre ju billigare det är (även om man anlitar svartarbetare, amatörer, låter släkten slita, utnyttjar bekanta för att utnyttja dom i stället för att egentligen vilka bjuda dom etc...).

Tänk också på att saker på nätet ofta ser hårdare ut än vad de egentligen är eftersom man inte kan höra tonfallet på den som skriver utan själv lägger in en hel del tolkningsdata i det hela. Nu kan du t.ex. inte höra att jag säger detta helt lugnt utan minsta lilla irritation .

• Sara.80

Engelbert: Nåväl, vill du verkligen göra det så tänker inte jag protestera !!!

(det du skrev till mig vill säga... ).

Hursomhelst så kan jag säga att jag också tittade på flanderslipade diamanter först (hmm... säkert i lite mindre storlek) och jag tycker de är jättevackra. Till slut blev det i alla fall briljanter för det passade vår design bättre, men vill man t.ex. ha en större enstensring eller liknande så tycker jag att en (mitt)sten i flanderslipning är jättesnyggt!

• Sara.80

Just det ja, flanderslipade diamanter kan man hitta på www.diamantia.com. Det är inte alltid de har hemma, men man kan alltid kolla och fråga.

• Sara.80

Glömde säga... Diamantia ägs och drivs av familjen Kaplan, som ju för övrigt ligger bakom det mer kända Kaplans på Biblioteksgatan i Stockholm.

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)