Inlägg från: Engelbert |Visa alla inlägg
  • Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Vi har funderat på det också, och tillslut bestämt att närvaron att dela vår högtid räcker som present, mao INGA presenter!

• Engelbert

Jättebra!!! Kolla gärna om du hittar någon adress... Det kommer gå åt en mängd stenar... Vi hade tänkt ge barnen som kommer hlsband med en sten i (fast jäkligt liten!!!) Sedan har vi våra smycken och det är där det drar iväg ifall man ska handla i Sverige, speciellt när man kommer över 1ct

• Engelbert

>>> Bruden blå

Håller med dig, lycka kan man inte köpa för pengar. men som i vårt fall råkar vi ha mycket pengar och mina svärföräldrar MYCKET MER pengar, mer än säkert samtliga nu inloggade på BT tillsammans tjänar under sitt liv. Så för oss är det nästan som en belastning att det förväntas något så stort och påkostat... Jag har pratat med mina svärföräldrar om detta, men det är svårt, om du förstår vad jag menar...

• Engelbert

>>>Lady o Lufsen

Japp de betalar den stora delen som ligger utanför de 500.000:- (hyra av resort, maten och fotografen som flygs, alla tekniska saker, evenemnag, utflyker osv) så visst drar det iväg bra mkt mer än de 500.000 som vi får lägga.

• Engelbert

Härligt, vi får se vad som dimper ner i din brelåda

Kul att du har hittat Flandersslipningen, det är ju 61 fasetter så det gnistrar ju som bara den, fast jag går nog på briljanter ändå, jag kan inte vara hur fräck som helst, det är redan uppe i mycket pengar... fast det är svårt att få tag i stora stenar i Sverige. Vi har sökt efter diamanter med kvalite RIVER, fast då över 1.5 ct/styck, större vill vi inte gå det det lätt ser "blaffigt" ut. Fast till halsbandet och örhängena får det gärna vara större, det är bara kul

• Engelbert

Tyvärr säljer bara Diamantia Top Wesselton och inte RIVER, sedan har de bara storlekar upp till 0.50 om vi har förstått det rätt?

• Engelbert

>>>BrudenBlå

Toppen! Tack för tipset, känner du till något om företaget eller har hört om någon som handlat via dem?

• Engelbert

>>> BrudenBlå

Jag hittar inte några Flanders där, eller så missar jag vart...

• Engelbert

>>> Hemligt bröllop

Tack för alla bra idéer!!!
    Glassaken kör vi på, tack tack tack!!!

Däremot isskulpturen blir knepig då det är utaför Hawaii, däremot kanske man kan tänka sig lite större djur som man släpper lös?

• Engelbert

Om någon har mer förslag på vad man kan göra för gästerna (de kommer ju från så många olika länder och kulturer, se ovan) så tas det tacksamt emot!!!

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)