• Engelbert

tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)

Hej,
    har under en tid läst många inlägg om sk budgetbröllop och hur man spar in pengar på att tex äta på papperstallrikar kontra porslin, maskintillverkade lågbudget ringar från Schalins mm...

Det är helt okej att spara pengar, det är inte det, men finns det någon som vill diskutera om det motsatta?
    Det blir lätt bara prat om budgetbröllop här... Kan vi inte snacka om lite exklusivare saker också?

Låt pengarna rulla...Och låt kortet dansa på bordet!

• Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)
  • BochB

helt OT, men blev så glad för min sambo ska till NY på fredag, arbetsrelaterat, men som det ser ut nu så får han helgen ledig så då passar jag på att följa med! Älskar NY o shoppingen där! Blir nog inget bröllopsrelaterat dock.

Känner att sedan jag började hänga här på BT så kretsar mitt liv helt plötsligt så mkt mer kring bröllopet. Hade inte tänkt att börja m det ännu, utan vänta till sep. då vi flyttar till USA o då träffa vår bröllopskordinator.

• Brudgum 2008

Boch B

Lycka till med allt!!!

• diorlover

bara en kul fråga vad anser ni som ett budget bröllop och ett lyxböllop om vi snackar pengar?

• Vesne

Jag har ingen direkt summa på budgetbröllop och lyxbröllop. Men lyx för mig är att unna sig det lila extra både till sig själv och till sina gäster. Någon speciell mat, dryck eller gåvor till gästerna!

• Mrs Van Derkamp

Runt 400.000 kr och uppåt anser jag vara lyxbröllop.Fanns en brud här inne för några år sedan som la över 1 miljon på sitt brölllop...

• Mrs Van Derkamp

Budgetbröllop räknar jag från 30.000 kr och nedåt..Mellanbröllop från 40.000-100.000 kr.

• BochB

Skrev ett långt inlägg igår men det försvann...

Iaf så tycker jag också att det är lite svårt att sätta en prislapp på budget o lyxbröllop, det beror ju på hur många gäster man har, var bröllopet äger rum etc. Men jag håller nog med Mrs Van Derkamp om att från 400 000 kr o uppåt. Ett budgetbröllop kanske under 50 000. Men som sagt det är svårt att säga...

Du då diorlover, vad tycker du?

• Serenity

Jag anser inte att pengar har något att göra med om man har ett lyxbröllop...har man kontakter kan man få båda mat och musik superbilligt...klänningen kan man köpa utomlands och få den billigare samt gåvor kan man få rätt billigt. Man kan tex köpa dessa FACE kit som restvaror och få hur många som helst till ett hyfsta pris...lägger man då ihop det hela så ser och känns det väldigt lyxigt fast man inte har lagt ut så mycket pengar.

• Serenity

Tex vi ska ju gifta oss på gotland och ska pröjsa boende för alla gäster...det blir då en stuga på 80kvm med öppen spis,platt tv,dusch med massage,uteplats med egen grill osv...dessa stugor kostar en 10 000 i veckan att hyra men eftersom min pappa känner ägaren och så ska vi gifta under lågsäsong så får jag en stuga för hela helgen för en tusenlapp (6 pers per stuga) det känns ju väldigt lyxigt men inte alls dyrt
    Vi blir bara en 60 pers

Svar på tråden tips om exklusivare bröllop (obs, inte budgetbröllop!!!)