Inlägg från: patriks brud |Visa alla inlägg
  • patriks brud

tycker du om mig - norrländska

behöver hjälp med en norrkänsk vers till "Tycker du om mig"-låten. Är själv skånska och m2b är ångermanlänning och bröllopet hålls i stockholm.
    Har hittat en skånsk vers och den svenska versen. Är det någon som har eller kan knåpa ihop en norrländsk skulle jag vara mycket tacksam.

H: Tycker du om mig
    D: Ja, det gör jag.
    H: Är det riktigt säkert?
    D: Ja, det är det.
    H: Får jag komma till dig?
    D: Ja, det får du.
    Hopp sudde rudde rudde rullan lej.

H: Tyar du mä mi?
    D: Jaa, för houndan.
    H: Äddu reditt kloger?
    D: Jaa, din pära
    H: Kan du baga kagor?
    D: Jaa, din tolle
    Spiddekaga äggahue aularens

• Svar på tråden tycker du om mig - norrländska
  • patriks brud

okej. ber om ursäkt om jag var lite oklar. allt norr om hallandsåsen är ju norrland för mig . Jag vill helst ha ångermanlänsk variant men, jag känner inget behov av att vara trångsynt. Den skånska delen är ju sydskånsk och själv är jag nordskånsk (stoor dialekt skillnad). Det är mest för kul och inte så allvarligt. Dock lite svårt att knåpa ihop själv om man inte har talangen. Vill/Kan ni hjälpa mig blir jag tacksam oavsett om det blir Sundsvall eller Kalix.

• patriks brud

canyll

Tack för hjälpen! Den blir jättebra.

Jag har förstått att det verkar finnas lite prestige i de olika norrländska dialekterna, om någon känner för att göra en ångermanlänsk (Sollefteå) blir jag överlycklig annars är jag nöjd med det jag fått.

Tack!

• patriks brud

Fantastiskt!!!! Ni är så bra!!!
    Jag kör på Tusse Bolls version, då jag som skånska förstod den så pass att jag fick torka en liten tår av skratt. M2b kommer att bli överlycklig. Tack för all hjälp!

Svar på tråden tycker du om mig - norrländska