tycker du om mig - norrländska
norrlänsk? Det är ju en väldig skillnad på Sundsvall (för att ta ett exempel) och ...tja...haparanda.. ;)
norrlänsk? Det är ju en väldig skillnad på Sundsvall (för att ta ett exempel) och ...tja...haparanda.. ;)
och hom ber om "Är det någon som har eller kan knåpa ihop en norrländsk"
Inte en Ångermanlänsk ;)
för att jag undrade vad hennes definition på "norrlänsk" var :)
Som att jag skulle be om en sydsvensk text. Tyckte det mäst var roligt. *fniss* Då det är en himmla skilnad för mig i allafall på Malmö och Göteborg och att jag inte kallar dessa städer i klump för "sydsvensk". Men jag vet att det flästa klumpar ihop allt över Dalälven till Norrland, vilket dom gör rätt i för det är det, men nu jällde hennes inlägg om en diaktal grej och då kan det bli lite knepigt om man bara säger "norrlänsk" då det skilljer sig mycket på bara några mil.
Men nu kanske det var nå´t på Ångermanlandsmål hon menade : Fast hon uttryckte sig lite oklart.
TS: Ska klura lite...:)
PennyJenny: hahaha. klockren :) "Jomen, tacka fö de du" Bor här nu(Härnösand) sen två år tillbaka och de var kul att höra.
patriks brud: presige och prestige. Vet inte det jag men som sagt det är lika med attt jämföra göteborska med skånska. Nu ligger Hudiksvall nära Sundsvall och Sundsvall nära Härnösand. Och ärnösand nära Örnsköldsvik men...MEN mellan Hudiksvall och Örnsköldsvik är det 25-30 mil. ;) Vilket är en hel del.
OK, kanske en mix av södra norrland men men....
H: Gilla du me du?
D: Jo men, tacka fö de du
H: Ä ho alldes klarer?
D: Jo, de ä ja.
H: Få ja pöke me na?
D: Jo, bak i bila.
surefiska bloibröa palteknul
:)
TigerLinn: Tack! (bugagr djupt) :)
Uppdaterar den lite då jag uptäckte ett fel i den förra. :D
H: Gilla du me du?
D: Jo men, tacka fö de ru