• Gerda

Gerda är gift!

Vi gifte oss, som så många andra, den 7 juli 2007. Dagen blev precis så som vi hade hoppats och föreställt oss - skön och avslappnad middagsfest med vänner och familj. God mat, trevlig och mysig stämning, skratt och mycket tid att umgås med alla (eftersom vi bor i Norge, men gifte oss på hemorten).

Jag vaknade tidigt för att hinna amma och fixa med dotterns saker, åkte till frisören och njöt av att kunna sitta och bli ompysslad i 3h - passade på att läsa och slappa.

Frisören och fotografen anmärkte att jag nog var den mest avslappnade bruden de träffat och så tyckte de det var kul att jag inte hade någon bukett - jag var den första bruden fotografen hade haft utan bukett under hans 35+ år som fotograf!

Enda krånglet under dagen var att tårtan anlände helt odekorerad! Pga. missförstånd - men det var en mindre bagatell och proffsiga BA Catering jagade jordgubbar att dekorera med Viktigast var iaf att det var just den vitchokladmousstårtan vi ville ha och den var syndigt god.

Vi har under året hunnit med 2 flytt, vår dotter som nu är 8 månader, strul med hindersprövning fram till veckan innan bröllopet... men allt blev perfekt för oss - enklare mot vad vi först tänkt oss - men de viktigaste ingredienserna bakades in och dagen blev mums!

Bilder från svärfar och vänner, fotografernas bilder kommer senare.
    www.pixbox.se/usr_show_id81764_page0_order1.html

Det har varit kul att planera bröllop på BT (oftast iaf )

• Svar på tråden Gerda är gift!
  • blivandefruandersson0?

underbara bilder gerda alldeles tårögd blev jag

• missZapon

Grattis!

Vilet fint och avslappnat bröllop! Måste säga att du var så otroligt vacker i den vita klänningen till din hy och det otroliga vackra mörka håret. Vilken glans du har på håret, så fint med pärlorna som kontrast i uppsättningen.

På bilderna ser man verkligen att ni har gift er av kärlek till varandra!

+ att tårtan ser fantastik ut! Vart hade ni köpt den ifrån? Och vart hade ni festen nånstans? Var det där ni vigdes också?

Lyck önskningar till Er!

• Noomi

Säger grattis till den übersnygga bruden här med! :)
    Har fotografen aldrig sett en brud utan blommor så har jag aldrig sett en med en mei tai (det var rätt va? ;)) :D.
    Men fina var ni, både du och L!

• Gerda

missZapon

Tack!

Vi gifte oss på rådhuset till slut pga. av att kommunen strulade till vår tilltänkta trädgårdsvigsel vid Adlers i Örebro (där middagen hölls). BA Catering jagade vigselförrättare åt oss hela sista veckan tom, men tja... byråkratin är bara en seg, gammal gubbe som inte gillar att röra på sig.

Tårtan är ljuvligt god och kommer fårn Café Tutingen i Askersund.

Noomi
    Hehe, du har rätt - det är en mei tai - men den åkte på mot slutet när vi insåg att L inte tänkte missa en sekund av dagen/natten. 5 min i MTn så sov hon som en stock

• jocelyn

Jättefina bilder! Måste också stämma in i lovsången över din vackra frisyr! :)
    Grattis!

• Gerda

jocelyn

Tack Vi ville ha en "lös" frisyr för att passa den avlappnade stämningen vi ville ha. Upptäckte dock att de tvinnade och flätade delarna var mkt intressanta att rycka ut för vår dotter...

• margaux

Grattis!! Vad fina ni var... Och vad söt er dotter är!!
    Vad skönt att det hela blev en sådan härlig tillställning.

• Fru The

Vad härligt att se dig! Ni ser så lyckliga ut och lilla tjejen är ju jättesöt!

Kommer snart med min berättelse och bilder så småningom här. Bara väntar in fotografens som vi ska hämta imorgon...

Stort Grattis!!

• Gerda

margaux

Ja, hon är fin vår L Hur går det för er? Är det snart dags här i Norge?

The

Ja, hoppas se era bilder snart!

• margaux

Gerda, 16 augusti 2008...
    Känns jättelänge kvar!! Vi hoppas på Ladugården i Gamlebyn, de har en underbar 1700-t trädgård och väldigt vacker barock inredning...
    Sedan har vi inte helt blivit eniga om kyrka eller borgligt!

Svar på tråden Gerda är gift!