• Gerda

Gerda är gift!

Vi gifte oss, som så många andra, den 7 juli 2007. Dagen blev precis så som vi hade hoppats och föreställt oss - skön och avslappnad middagsfest med vänner och familj. God mat, trevlig och mysig stämning, skratt och mycket tid att umgås med alla (eftersom vi bor i Norge, men gifte oss på hemorten).

Jag vaknade tidigt för att hinna amma och fixa med dotterns saker, åkte till frisören och njöt av att kunna sitta och bli ompysslad i 3h - passade på att läsa och slappa.

Frisören och fotografen anmärkte att jag nog var den mest avslappnade bruden de träffat och så tyckte de det var kul att jag inte hade någon bukett - jag var den första bruden fotografen hade haft utan bukett under hans 35+ år som fotograf!

Enda krånglet under dagen var att tårtan anlände helt odekorerad! Pga. missförstånd - men det var en mindre bagatell och proffsiga BA Catering jagade jordgubbar att dekorera med Viktigast var iaf att det var just den vitchokladmousstårtan vi ville ha och den var syndigt god.

Vi har under året hunnit med 2 flytt, vår dotter som nu är 8 månader, strul med hindersprövning fram till veckan innan bröllopet... men allt blev perfekt för oss - enklare mot vad vi först tänkt oss - men de viktigaste ingredienserna bakades in och dagen blev mums!

Bilder från svärfar och vänner, fotografernas bilder kommer senare.
    www.pixbox.se/usr_show_id81764_page0_order1.html

Det har varit kul att planera bröllop på BT (oftast iaf )

• Svar på tråden Gerda är gift!
  • Gerda

missZapon

Tack!

Vi gifte oss på rådhuset till slut pga. av att kommunen strulade till vår tilltänkta trädgårdsvigsel vid Adlers i Örebro (där middagen hölls). BA Catering jagade vigselförrättare åt oss hela sista veckan tom, men tja... byråkratin är bara en seg, gammal gubbe som inte gillar att röra på sig.

Tårtan är ljuvligt god och kommer fårn Café Tutingen i Askersund.

Noomi
    Hehe, du har rätt - det är en mei tai - men den åkte på mot slutet när vi insåg att L inte tänkte missa en sekund av dagen/natten. 5 min i MTn så sov hon som en stock

• Gerda

jocelyn

Tack Vi ville ha en "lös" frisyr för att passa den avlappnade stämningen vi ville ha. Upptäckte dock att de tvinnade och flätade delarna var mkt intressanta att rycka ut för vår dotter...

• Gerda

margaux

Ja, hon är fin vår L Hur går det för er? Är det snart dags här i Norge?

The

Ja, hoppas se era bilder snart!

• Gerda

margaux

Jag trodde hela tiden augusti 2007! Ahaaaaa! Men då har ni gott om tid Jag får bara skylla på ammetåke när det gäller datumförvirringen!

Jag TROR att jag vet vilket ställe du menar, tror att jag promenerat m L däromkring. Är det med lite gamla gravsänkningar (eller vad det nu är) i området?

• Gerda

Men då har jag varit där def! Ätit lunch o allt Så kul att veta ert ställe! Det är bättre att ni skjuter upp och känner att det hela görs i er takt!

A kom igångallt mer mot slutet och fick fullfart, innan sista halvåret var det mest jag som kollade upp och så pratade vi om "punkterna".

• Gerda

l i s a

Tack detsamma! Det är ju nu det roliga kommer på forumet - att se hur allas bröllop blev tillslut!

• Gerda

MaryamZ

Jag gjorde den i publisher - har du det programet kan jag mejla över den som den är annars gör jag om den till pdf. Sidan finns på sambons dator så han tar hem den fr jobbet på tors-fredag.

• Gerda

Maryam Z

Förökt mejla dig, men mailen studsar tillbaka!

• Gerda

JS09

Det är nåt liknande gardiner tror jag, har inte så stor koll då det var festlokalen som pyntade - deras dekor. Men det hängde som gardiner - dolde alla sladdar till ljusslingorna etc snyggt trots att det var så tunt tyg.

• Gerda

N&N

Visst är det kul att "se" varandra nu vi 070707:or Från att följa textbeskrivningar får vi nu se allt på bild!

MKD
    Tack!

• Gerda

Brud i Thailand

Tack! Detaljerna var roligast att planera - trycksakerna och allt pill. Har ännu inte fått detlaljbilderna från vår andra fotograf, lägger upp dem när vi fått bilderna.

Hals- och armband kommer från Nova Pärldesign. Var jätte nöjd med servicen - fick smycken snabbt!

• Gerda

Maryam

Jag provar igen ikväll - måste invänta mannens dator då det ligger där!

• Gerda

Tack Lighten

Å jaaaaaaaaaa, vill se bilder från eran dag!

Svar på tråden Gerda är gift!