• Gerda

Gerda är gift!

Vi gifte oss, som så många andra, den 7 juli 2007. Dagen blev precis så som vi hade hoppats och föreställt oss - skön och avslappnad middagsfest med vänner och familj. God mat, trevlig och mysig stämning, skratt och mycket tid att umgås med alla (eftersom vi bor i Norge, men gifte oss på hemorten).

Jag vaknade tidigt för att hinna amma och fixa med dotterns saker, åkte till frisören och njöt av att kunna sitta och bli ompysslad i 3h - passade på att läsa och slappa.

Frisören och fotografen anmärkte att jag nog var den mest avslappnade bruden de träffat och så tyckte de det var kul att jag inte hade någon bukett - jag var den första bruden fotografen hade haft utan bukett under hans 35+ år som fotograf!

Enda krånglet under dagen var att tårtan anlände helt odekorerad! Pga. missförstånd - men det var en mindre bagatell och proffsiga BA Catering jagade jordgubbar att dekorera med Viktigast var iaf att det var just den vitchokladmousstårtan vi ville ha och den var syndigt god.

Vi har under året hunnit med 2 flytt, vår dotter som nu är 8 månader, strul med hindersprövning fram till veckan innan bröllopet... men allt blev perfekt för oss - enklare mot vad vi först tänkt oss - men de viktigaste ingredienserna bakades in och dagen blev mums!

Bilder från svärfar och vänner, fotografernas bilder kommer senare.
    www.pixbox.se/usr_show_id81764_page0_order1.html

Det har varit kul att planera bröllop på BT (oftast iaf )

• Svar på tråden Gerda är gift!
  • Gerda

margaux

Jag trodde hela tiden augusti 2007! Ahaaaaa! Men då har ni gott om tid Jag får bara skylla på ammetåke när det gäller datumförvirringen!

Jag TROR att jag vet vilket ställe du menar, tror att jag promenerat m L däromkring. Är det med lite gamla gravsänkningar (eller vad det nu är) i området?

• margaux

Ja just det! Det är ruiner från medelåldersbyn från 1000-1100-t.
    Själva ladugården är från 1600-t tror jag.
    Vi trodde nog 2007 först själva men sedan blev det ett års längre planering ändå! Jag har jobbar allt för mkt och med en m2b med relativt svalt intresse för bröllopsplanering så känndes det bäst så...
    Det ligger ett mysigt café i Ladugården som är super nu under sommaren. Gå dit och prova vet jag!

• Gerda

Men då har jag varit där def! Ätit lunch o allt Så kul att veta ert ställe! Det är bättre att ni skjuter upp och känner att det hela görs i er takt!

A kom igångallt mer mot slutet och fick fullfart, innan sista halvåret var det mest jag som kollade upp och så pratade vi om "punkterna".

• l i s a

Å GRATTIS Gerda!!! Kul att se bilder på någon man "följt" här på BT kring allt... färger i barnkammare, födsel och bröllopsplanering! Ni är verkligen urtjusiga! Så vacker kvinna du är Och din man är ju en riktig sötnos

KRAM

• Gerda

l i s a

Tack detsamma! Det är ju nu det roliga kommer på forumet - att se hur allas bröllop blev tillslut!

• Afrodite76

GRATTIS! Du är en otroligt vacker brud
    Önskar Er all lycka i livet.

• irin

Hej Gerda!

Åh va fin du var! Jag har startat upp 070707 tråd 7 så att vi alla kan samlas igen! Mina foton är tyvärr inte klara ännu men så fort de kommer så lägger jag upp dem i den tråden.
    kram

• Örebrobrud

Grattis! Ni såg strålande ut! Härligt att er dag blev som ni önskade.

• MaryamZ

Gerda!!

Vilken fin framsida ni hade på festprogrammet, finns det nån möjlighet att kunna få ta del av den? :)

maila gärna; Maryamz_79@hotmail.com

• Gerda

MaryamZ

Jag gjorde den i publisher - har du det programet kan jag mejla över den som den är annars gör jag om den till pdf. Sidan finns på sambons dator så han tar hem den fr jobbet på tors-fredag.

Svar på tråden Gerda är gift!