• jakegbg25

Åhhh;vad ska man göra??

Måste bara fråga:

Jag och min blivande ska gifta oss den 25:e augusti.Hennes ena tärna är dessvärre på andr sidan jorden och kommer hem den 4:e och har inte kunnat vara med och planera hennes möhippa, men så har hennes arbetskompis och barndomsvän tagit tag i saken,men så visar det sig att hennes vänner inte vill "ställa" upp på hennes möhippa,antingen är det för dyrt eller så jobbar dom eller så vill dom inte resa.Jag blir så arg att dom sviker henne, det är nu man vet vilka hennes riktiga vänner är.Har stor lust att avboka dom från bröllopet, någon som gjort det?eller vad ska man göra???

• Svar på tråden Åhhh;vad ska man göra??
  • catizyie

Hade lite samma problem när jag va tärna åt min bästa kompis. Nästan alla andra bodde i Finland, men jag tog tag i hennes mamma o fastrar o mostrar och vi gjorde en underbar dag för min bästis....

• Karis Annelie

Låt dem grejja det där med de vänner som vill och kan, det är säkerligen de som blir rolgiast att ha där ändå.
    Jag vill ändå inte ha alla bekanta på min hippa, roligare att bara vara några få.
    Sen är det ju lite så, att om man gifter sig på sommaren, så är folk bortresta, många kanske inte har mycket pengar pga resor de just gjort, och de lägger ner en hel del på att komma till ert bröllop ändå...

• jakegbg25

Fast ingen har egentligen "giltliga" skäl att inte vara med, dom vill bara inte resa, som i detta fall till jönköping och vi bor i göteborg.Men självklart blir det roligare med dom 5 som är med nu.Hon kommer bli besviken när dom inte kommer vara där,ska man berätta för henne eller vänta??

• catizyie

Svårt att veta, du känner ju henne bäst. Jag hade kanske inte valt att berätta men varit med när dom hämta henne för att ev. kunna prata med henne om du märker att hon blir besviken. Annars kan du prata med nån av dom som ska va med så kanske den kan förklara......

• Kokkos

Datumet som mina vänner valt var det inte så många som kunde komma tyvärr och det tyckte jag som Brud var lite tråkigt. Även om jag hade en jätte fin dag så hoppades jag hela tiden att det skulle dyka upp fler tjejer. Personligen hade jag gärna få lite förhands info.

• jakegbg25

Kokkos:
    Skulle du ha mer förhans info om varför dom inte kom???

• Kokkos

kanske inte varför de inte kom men så att jag var beredd på att de inte skulle vara med. Jag vet också nu vilka som "ställer" upp och inte kan vara bra att veta.

• Janna

Jag tror att din blivande kommer att bli lika förvånad som jag blev när jag såg vilka mina vänner egentligen var, de som hade ställt upp å fixat å trixat, det gjorde att våran gästlista påökades av några som jag inte alls hade tänkt mig från början. Det var både en glad överraskning men åxå en ganska bra insikt om sina vänner..

• jakegbg25

Janna:

Hur påökades er gästlista?Hade du med vänner som inte var bjudna på bröllopet först??

• it-brud

Klart att man (antagligen) vill ha med alla sina kompisar på sin möhippa, men ibland funkar det bara inte. Det är faktiskt ingen plikt att vara med på en möhippa, trots att man är vän till bruden.

Att säga att man jobbar, att man inte har lust att resa och att det är för dyrt är rimliga skäl tycker jag. Det är väl inte meningen att man som möhippedeltagare ska behöva punga ut med en massa pengar för detta. Vissa hippe-anordnare verkar ju tycka att man ska lägga ut hur mycket pengar som helst. Är det dessutom långt att resa så kan det ju bli både dyrt och ta lång tid. Nu är det ju visserligen inte så långt till Jönköping...

För egen del har jag också väldigt svårt för möhippor/svensexor som går ut på att mer eller mindre förnedra bruden/brudgummen och tvinga dem att göra bort sig så mycket som möjligt. Sånt vill jag själv inte vara med om på en eventuell möhippa, och skulle därför inte gilla att gå på en sån hippa för en kompis heller. Kan det vara av den orsaken din blivande frus väninnor väljer att inte delta?

Svar på tråden Åhhh;vad ska man göra??