• jakegbg25

Åhhh;vad ska man göra??

Måste bara fråga:

Jag och min blivande ska gifta oss den 25:e augusti.Hennes ena tärna är dessvärre på andr sidan jorden och kommer hem den 4:e och har inte kunnat vara med och planera hennes möhippa, men så har hennes arbetskompis och barndomsvän tagit tag i saken,men så visar det sig att hennes vänner inte vill "ställa" upp på hennes möhippa,antingen är det för dyrt eller så jobbar dom eller så vill dom inte resa.Jag blir så arg att dom sviker henne, det är nu man vet vilka hennes riktiga vänner är.Har stor lust att avboka dom från bröllopet, någon som gjort det?eller vad ska man göra???

• Svar på tråden Åhhh;vad ska man göra??
  • jakegbg25

Fast ingen har egentligen "giltliga" skäl att inte vara med, dom vill bara inte resa, som i detta fall till jönköping och vi bor i göteborg.Men självklart blir det roligare med dom 5 som är med nu.Hon kommer bli besviken när dom inte kommer vara där,ska man berätta för henne eller vänta??

• jakegbg25

Kokkos:
    Skulle du ha mer förhans info om varför dom inte kom???

• jakegbg25

Janna:

Hur påökades er gästlista?Hade du med vänner som inte var bjudna på bröllopet först??

• jakegbg25

It brud:

Det är just en sådan möhippa min blivande INTE vill ha,hon vill bara umgås med sina riktiga vänner och dricka champagne, inte vara utklädd och absolut inte gå på stan.Jag tycker då inte att om man är en gammal riktig vän att det är en bra anledning att inte vara med för att det är för långt till jönköping.RIKTIGA VÄNNER ställer ju upp på en kompis, jag skulle då aldig ens tänka tanken att inte vara med mina bästa vänners svensexor, även om det är i norra sverige..

• jakegbg25

Jag får förtydliga mig lite verkar det som:

En möhippa är absolut inget tvång, men som en bra vän borde man ju vara där och visa att man bryr sig och vill fira hennes dag med henne.detta borde gå för mycket annat i livet.Jag skulle ju inte gå på någons svensexa som inte gick på min, men det kanske bara är jag??

• jakegbg25

Tack mjr, en sådan vän skulle min blivande ha

• jakegbg25

Rasberry:
    Om jag ska vara ärlig så tycker jag dom flesta ursäkter är dåliga...att som en vis människa skrev, att när vi lägger ner mycket pengar på en person så tycker jag det är en dålig ursäkt att man inte har råd tex.Även om det är en student eller arbetande.Nu kostar ju inte en möhippa flera tusen kronor/per person.eller att man måste arbeta, man kan ta ledig så lång tid innan.bara man vill,bara man vill

• jakegbg25

It brud:

Vi kan nog lägga ner det här.

• jakegbg25

Zozo

Nu är det inte kunnat komma, utan vill komma som det handlar om, men vi lägger ner detta

• jakegbg25

Hahaha

Jag är mycket öppen för andra åsikter

• jakegbg25

mjr

Precis, det gäller att bidra med sig själva bara, och man kommer ju mycket långt med 500kr, ju fler man är desto mindre behöver man lägga.Vi får se vilka som kommer på min svensexa,hör av mig

Svar på tråden Åhhh;vad ska man göra??