Inlägg från: silverdrake |Visa alla inlägg
  • silverdrake

MOONCUP - det bästa som hänt din mens

använder också "koppen" inte mooncup dock, och älskar den, jättebra verkligen,, man känner sig 100 ggr fräschare. och slemmhinnorna mår bättre, hade alltid tampong förut och nu de får ggr jag provat det igen så känns det bara torrt och "luddigt", och bindor känns plastiga och kliiga...

jag har dock börjat alternera min kopp med ekologiska tygbindor, andas mer än vanliga i plast... rätt bra det också., inte samma fräschhets-känsla som koppen dock men iallafall bättre än trad. bindor. :)

• silverdrake

ibland känns det som man knappt får plats med snoppen där ;););) så jag förstår faktiskt itne hur man får plats med tampong också utan att banka i livmodertappen, låter lite vansligt.

körde på "blodsex" förr när jag var mer sugen, nuförtiden är jag så moody vid mens så det är inget issue iallafall :)

är det vanligt med menskydd inne samtidigt som sex alltså??

• silverdrake

en sak som jag tycker är lite jobbig med min kopp är att ibland gör vacuumet lite ont. har stl 2 men har även provat stl 1 och den var för liten (läckte hela tiden)

en annan sak är att man måste ta ut den när man går nr 2 (:D:D) ( jag måste det iallafall) ....och jag är en sån som går nr 2 x antal ggr om dagen (:D:D:D:D) då tycker jag det blir meckigt att ta in och ut den hela tiden.....

hehe.... i-landsproblem....

• silverdrake

liebfraumilch

:D:D:D:D.....det känns obehagligt, som om den ska åka ut eller iallafall vara på väg ut.. är samma med tampong också, fast kanske inte riktigt lika mycket...fast jag tror inte det har med att jag krystar mycket för jag behöver aldrig ta i om man säger så :D:D:D:D *här är man öppen om sina privata delar* :D:D:D

trodde faktiskt att de flesta tyckte det var obehagligt att gå 2an med grejer i muttan, det är ju så nära varandra om man säger så...och borde det inte vara lite samma muskler man "klämmer ut" med :D :D:D
    man har ju hört skräckhistorier om förlossning och nr 2... brrrr.....

• silverdrake

daria

min divacup läckte i början med, jag har riktigt riklig mens, men så bytte jag till den större storleken, så slutade det. så har jag blivit bättre på att sätta in den med..brukar alltid dra lite i den efter jag satt i den, om jag kan hålla emot med slidmusklerna så sitter den bra, om den åker ut så sitter den snett...

Svar på tråden MOONCUP - det bästa som hänt din mens