Bröllop utan känsla...
Jag tror inte alla minns sin vigsel så vidare klart efteråt, oavsett om de har haft barn som lever runt i kyrkan eller inte. Jag tycker mig hela tiden se kommentarer från nyblivna brudar om att ta tillvara på dagen, att allt går så fort, att de knappt mins något av själva vigeseln osv. Jag tror det är helt normalt.
Jag tror att du föll lite i fällan av at tha det perfekta bröllopet och ha höga förväntningar på hur det ska vara. Att se vigseln som ett magic moment är nog lite farligt, just för att det är så mycket hela den dagen, nerver på helspänn osv. Men det går ju inte att göra så mycket åt nu. Det enda du nu kan försöka göra är att välja hur du ska se tillbaka på det. Att du kännde dig vacker, hur det känndes när ni gick in i kyrkan, att du minns hans ja (jag kan inte minnas min blivandes ord från genrepet trots att jag var hur rörd som helst). Minns de trevliga talen, den goda middagen osv. Om du hänger fast vid att det inte blev som du hade tänkt så väljer du ju att göra din bröllopsdag till något negativt. Välj att göra den till något positivt.