Inlägg från: Bruden blå |Visa alla inlägg
  • Bruden blå

Bröllop utan känsla...

OJ, nä stop nu. Att du inte känner dig lycklig, det kan du inte skylle på ett barn. Det låter faktiskt rätt långsökt. möjligen kan det skapa lite irritation, men man kan inte låta hela ens lycka och glädje flyga ut genom fönstret för att ett barn stojar lite.
    Däremot låter det som om dina förväntningar varit alldeles för höga och felriktade.
    Skulle ett barn stojja och springa omkring i kyrkan så skulle jag troligen vända mig om, skratta lite, kanske böja mig ner och be barnet komma fram till mig.
    Ja faktiskt, jag skulle ta det så lätt, säga hej x, kom hit, sätt dig här framme hos oss så får du se vigseln på nära håll, sätt dig här på altarringen.
    Och ja, jag räknar kallt med att det kommer att hända. Under vårt första dop hände det tex. vi tog då fram ALLA barn och sjäng blinka lilla stjärna i kyrkan och allt var så mysigt när jag och prästen satt ner längst framma i gången med alla barn.
    Så mycketmer glädje bidde det då istället.
    Man kan inte hänga upp sitt liv och sin glädjes vara eller inte vara på att ett barn stojjar. Så självisk och egocentrisk kan man inte vara, då slår det bara tillbaka mot en själv.
    Även om barnet irriterade dig så kan du aktivt välja hur du skall reagera på det.
    se det som något kul, ett härligt minne eller gå och sura över det.
    Det är tråkigt att du känner dig misnöjd över ditt bröllop. Men det ligger inte hos barnet, det ligger helt i dina egna känslor. För man kan inte styra allt och alla i minsta detalj. Bara sig själv.

• Bruden blå

littlepixiegrl - Mrs B

Nä men om man tänker såhär. En vigselcermoni är väl ca 30 minuter lång, ca hälften går bort till psalmer, in och utgångsmusik, eventuell solist. då har man 15 minuter kvar som det finns fysisk möjlighet för ett barn att överrösta och störa. jag kan inte tänka mig att ett barn gallskrek nonstop i 15 minuter, möjligen om man tar till iöverkant att barnet stojade i 5 minuter?
    Om barnet stojjat och skrikit så till den grad att prästen inte kunnde genomföra cermonin så borde ju prästen sagt till. Någon av alla gäster borde ju reagerat om det rört sig om ett så stort störande moment annars.
    5 minuter. ta det i sitt sammanhang nu. vigsel + bröllopsfest. Massa gäster som är där för att fira och glädjas för brudparets skull, tårta, god mat, dans, snygga kläder, fotografering, blommor, champagne, vin, tal osv....
    kanske rent av 8-10 timmar av total glädje och uppmärksamhet och firande av brudparet.
    Att man då går och är bedrövad och sur för 5 minuter inte gick som man ville i kyrkan. då låter det helt plötsligt patetiskt.
    man kan inte låta ens lycka och glädje över bröllopsdagen hänga på dessa 5 minuter som gick fel, bättre o vara glad över dom många timmarna som var helt underbara.

lillamillan
    ja, delad glädje är dubbel glädje. Barn är en del av livet. Man får ta lite mer med en klackspark. Hänger man upp sig på detaljer så blir man lätt besviken.

Jättetråkigt att du är missnöjd TS, men om du skyller dina känslor på att ett barn störde några minuter i kyrkan så skyller du bara ifrån dig dina egna känslor. Du måste själv ta ansvar för dina känslor, det kan ingen annan göra åt dig.

• Bruden blå

Cattiecattie

Hoppas du är medveten om att kyrkan är en allmän plats och att man inte kan förbjuda någon (oavsett ålder) att komma in i kyrkan.
    det är inte upp till dig.
    Om man är smart så talar man istället med sina gäster och med prästen och ber do hantera barns behov bättre. prästen kan uppmana och be någon vuxen gå ut med barnet om det blir för stojigt. Vilket dom flesta präster gör om det går över styr med stojjet.
    Men förbjuda någon kan man inte göra.

Svar på tråden Bröllop utan känsla...