Inlägg från: littlepixiegrl - Mrs B |Visa alla inlägg
  • littlepixiegrl - Mrs B

Bröllop utan känsla...

Mja, jag tror iofs inte att ts lycka hänger på huruvida ett barn löpte amok i kyrkan, men visst kan det irritera och störa så pass mycket att "känslan" inte riktigt infinner sig. Att någon av föräldrarna til flickan inte tog henne i famnen och gick ut ur kyrkan en liten stund, tills hon lugnat ner sig, tycker jag är väldigt dålig stil och rent oförskämt. Då verkar det ju som att de helt enkelt inte bryr sig om att barnet är störande. Alla älskar inte barn, så är det bara. Alla tycker inte att en ettåring som springer omkring och skriker i kyrkan, mitt under en vigsel, är ett charmigt inslag. Många tycker att det är jobbigt och störigt och det kan iaf jag tycka att föräldrar borde respektera.

TS: Jag tycker absolut att du ska prata med din syster, men framförallt borde du nog, som flera andra redan skrivit, fokusera på det som blev bra och de lyckliga stunder du/ni hade. Att ungen levde loppan i kyrkan kan ju inte göras något åt nu, så det är upp till dig att inte låta händelsen förstöra er dag i efterhand! Förnya era löften på bröllopsresan, ha en underbar andra brölloppsdag, ta nya bilder etc...låpter som en bra idé, kanske skulle lägga fram förslaget till min man också :)

• littlepixiegrl - Mrs B

Bruden Blå: Så ett barn som springer upp och ner för altargången/runt omkring i kyrkan och tjimmar och tjoar under in/utgång, psalmer och solosång kan omöjligt vara störande???
    Jag har personligen träffat på långt mer än ett barn som lugnt har rännt omkring och fört oväsen i 15 min i sträck, mer t.o.m. Ingen har påstått att barnet _gallskrek_ hela tiden. Kalla det för skrika, tjoa, stimma,föra oväsen eller vad som helst...när det händer under pågående vigsel och föräldrarna inte vet säkert att brudparet tycker det är okej, så bör barnet få en chans att lugna ner sig och det brukar vara lämpligt att det görs t.ex. utanför lokalen. Att någon annan gäst inte reagerade kan ju bero på att föräldrarna inte hade vett att reagera först.
    Däremot så tycker jag att TS borde fokusera på det som var bra och det faktum att de ju faktisk _blev gifta_. Det som hände har hänt och det är inte lönt att hänga upp sig på det nu.

Svar på tråden Bröllop utan känsla...