• V I L M A

Bröllop utan känsla...

Kära TS,
    så jobbigt det måste kännas för dig. Förstår verkligen din besvikelse över att er stora dag inte blev som du drömt om.

Jag har inte läst hela tråden, men blir lite besviken över så många plumpa inlägg och pajkastning mellan inläggen. Ta till dig stödet och strunta i resten

Jag kan bara säga att jag tror att din besvikelse kommer att blekna med tiden. Och försök att glädjas åt det faktum att ni nu är hustru och man. Bröllopet varar bara en dag, men ett fantastiskt äktenskap kan ni glädjas åt hela livet. Tänk på innebörden av era löften och vad ni faktiskt gjort - ingått i äktenskap med varandra! Finns det något vackrare än två människor som älskar varandra?

Vet inte om du tänker ta upp allt detta med din syster. Vet ju inte heller vad ni har för relation till varandra. Men tänk på att om du beskyller henne (visserligen med rättvisa) för att indirekt sabbat er vigsel kommer hon antingen bli arg och helt oförstående och/eller få enorma skuldkänslor (och hon kan ju inte direkt kompensera er på något sätt). Resultatet blir garanterat inte en bättre relation mellan dig och systern. Väg in detta innan du lättar på ditt hjärta. (och systerdottern kommer en dag säkert blir en cool och härlig ung tjej, och hur kul är det för henne att få höra från sin mamma att hon förstörde er vigsel?).

Tycker att er plan om att förnya löftena är en kanonidé. Förhoppningsvis får ni då er magiska stund. Det är ni värda!

Många kramar från VILMA

• V I L M A

Mammacatta, jag sa inga namn när jag menade att vissa är plumpa. Men du uppfattade det tydligen riktat mot dig. Inte helt fel kanske... Alla har rätt till egna åsikter, vad jag tycker är tokigt är att TS önskade stöd i sin besvikelse över ett bröllop som inte blev som hon hoppats på. Varför då gå in i denna diskussion när du helt tydligt ger henne allt annat än just stöd?!
    Öppet forum, javisst. Men det finns många trådar där man diskuterar barns vara och icke vara i kyrkan. Trådar där diskussionen gärna får bli hetsk. Jag tror inte att TS mår bra av att läsa att hennes besvikelse inte är befogad.

• V I L M A

Håller med, men perspektiv kan ju ges på olika sätt.

Svar på tråden Bröllop utan känsla...