Inlägg från: Karisma 070707 |Visa alla inlägg
  • Karisma  070707

Bröllop utan känsla...

Detta är inget lyxproblem...Jag förstår dej till 100 % och är ännu en gång glad över att vi sa att barn inte var välkomna på vårt bröllop.
    11 st hade vi o det räckte. Men nu tycker jag att du ska prata med din sýster för trots allt är det hennes fel. Barn är så små att de inte fattar bättre. Pratar du inte om detta KAN du inte gå vidare, utan du blir bara bitter o så straffar du mest dig själv. Säg åt henne att du måste prata om det, även om det ju inte hjälper den bröllopsdagen nu mer. det är mitt råd. Sen kan ni ju göra om det på "tumis" om det kan kännas bättre så. Det är helt ok tycker jag.

• Karisma  070707

Skalars fråga är den jagvelat sätta fingret på....

"Varför är just en vigsel i kyrkan det bästa stället att hävda barns rätt att vara barn"

och varför är SOMMARBRÖLLOP något där barn ska vara med????
    (det har jag fått höra...)

• Karisma  070707

jag igen...
    Mest handlar ju detta(barns varas eller icke varas i kyrkan) om det att barnets föräldrar bör lära även barnet att respektera kyrkorummet, så att vi alla kan vara i kyrkan tillsammans.
    Lika mycket som man lär det att på biblioteket är man tyst eller på operan....
    Man får inte heller springa i en kyrka lika litet som man ska skrika eller stoja under t.ex en vigselakt.
    Ingen ska väl förstöra för någon annan bara med den ursäkten att man e barn, lika litet som en vuxen ska skratta högt eller på annat sätt förstöra, för att man är en glad vuxen som skrattar ofta...

jag tycker det är en väldigt underlig inställning många här verkar ha när det borde vara så okej att barn springer o stojar under den stund(20 minuter)då två människor ger varann,det kanske viktigaste löftet.
    Det har inget med att göra att barna ska synas men ej höras-ide´n utan det handlar om respekt.Sunt förnuft och vanlig vettig uppfostran av barnen.

Svar på tråden Bröllop utan känsla...