Inlägg från: Cattiecattie |Visa alla inlägg
  • Cattiecattie

Bröllop utan känsla...

Jag förstar precis hur TS känner och av den annledningen har jag FÖRBJUDIT barn i kyrkan. ÄVEN DOM SOM AMMAS! Da far den ene föräldern sta i startgroparna o vara paväg ut m babyn OCH INTE KOMMA IN IGEN! Min ena väninna har svart att fatta o vi har disskuterat detta flera ganger, vilket jag tycker är ohyfsat av henne att ens ta up med mig. Varför valde TS att ha bran under vigseln? Ok det gör ingen skillnad nu och sorry, men inte kan du ta upp det i efterhand med din syster! Sant kan hända när barn är närarande..

Förnya era löften sa fort ni har tillfälle! Lovar att det kommer att kännas bätre!
    Kramar o lycka till!

• Cattiecattie

Jag vet mycket väl om att kyrkan är en allmän plats, men hoppas att mina gäster respekterar önskemalet i var inbjudan, som gäller att barn, som inte ammas stannar hemma denna dag och att dom som ammar kan vara förberedda pa att ga ut, för att detta är VAR DAG.
    Det är sa man kan undvika att behöva avbryta i akten sa som Bruden Bla menar i sitt förslag.
    Kan tillägga att min syster vars barn är 5 manader när vi gifter oss, totalt haller med om detta.
    Anledningen att jag later barsk är säkert bade ordvalet FÖRBJUDA och irritationen varför vissa gäster inte bara kan acceptera önskelmalet och inte tjafsa med brudparet om det?

TS, kanske är du lite sur pa dig själv för att du inte insag att det kunde ga lite "vilt till" i kyrkan?
    Sa kan jag vara ibland. Bli sur pa andra o vara irriterad över detaljer när det var nagot som JAG kunde förhindrat innan.

Har hört manga säga att dom inte kännt "det där speciella" förrens langt efterat. Pga alla egna förväntningar o stressen. Kanske blir mycket pa en gang att ta in?

Härligt att ni njuter av att vara gifta :)
    Det är väl det som är allra viktigast i slutändan?

All lycka och stort grattis :)
    Snart är det var tur!

• Cattiecattie

Jag tycker det här spårar ur totalt nu!

* talar högt sa att alla pa forumet hör*

JAG BER OM URSÄKT ALLA BARN OCH FÖRÄLDRAR SOM TAGIT ILLA VID SIG AV ATT JAG FÖRBJUDIT ER PA MIN VIGSEL.
    (Nu vet ni enda inte var den kommer att halla till, sa nej, ni ombeds ga och störa nagon annanstans 8 sept kl 14.
    Mina vänner som har barn, som inte blir agade, smyger säkerligen ut och hittar pa nagot mysigt dom 45 min det rör sig om.)

Och du mammacatta, detta är ett forum, da far man uttrycka sig hur man vill, det är huvudsyftet här. Ordvalspolis eller inte.

• Cattiecattie

MammaCatta:
    Tycker det är helt fel att säga att för att vi väljer att inte ha barn i kyrkan under just den korta tiden under var vigsel, sa borde inte vi gifta oss i kyrkan. Kyrkan tillhör ALLA, inklusive barnen och alla bridezillor!
    Men självklart kan bada kategorierna vara där vid valda tillfällen. Jag tänker inte klampa in i brudutsyrsel o trängas i altargangen när kyrkans barntimmar har konsert, varför skulle jag vilja det?

Och hur mycket det än retar gallfeber pa dig sa är det inte upp till dig att avgöra om vi bjuder barn eller ej.
    Du ska knappast komma o säga till oss att gifta oss i en trädgard för det.
    Jag o hela min familj har varit aktiva i kyrkan hela vara liv och därför vill vi, jag och min blivande man lova varandra evig trohet inför gud och församlingen, som vi väljer att ha barnfri, vid detta tillfälle.

Jag tänker inte heller börja citera Jesus eller prata om mina samtal med präster, det hör inte till denna traden.

• Cattiecattie

Bra formulerat Karisma 070707!!

• Cattiecattie

Bzzz
    "Hoppas att du aldrig får barn eftersom du verkar ha noll förståelse för hur det är att vara förälder!"

SA SÄGER MAN INTE! Fy skäms hemska människa.
    Hört talas om att "det man sar far man skörda"?
    Har inget att göra med förstaelse om man inte vill ha oväsen under sin vigsel.
    Skärpning!!!

• Cattiecattie

ehh ursäkta men det känns väldigt off topic här nu? Var är TS?

Svar på tråden Bröllop utan känsla...