• Bzzz

Bröllop utan känsla...

Jag förstår att det känns tråkigt att du inte fick den "rätta" känslan under bröllopet....man väntar trots allt ofta länge på just den där dagen och stunden! Tråkigt att din syster med familj inte förstod att det förstörde för er. Jag har själv barn och jag skulle aldrig låta de hålla på så utan bära ut de. Trots det så kan jag inte låta bli att tycka att det är så fult att tycka och tänka en massa om din syster och hennes dotter utan att vara så rakryggad att du säger det på något bra sätt till de....kanske inte då med komentaren "för hon äääär ju så bedårande....". Om du inte tycker att hon är så söt och go så förstår jag inte varför hon är din guddotter!!?? Det borde du se som ett hedersuppdrag OCH vad gör det att hon hördes på ert bröllop. Ett barn på ett år kan knappast stjäla uppmärksamheten från ett bröllop. Se det från den sidan att du är glad att det som borde vara din bästa yngsta vän fick vara med. Barn är barn det skulle ni tänkt på innan om ni ville ha knäpp tyst.
    Men jag tycker ni ska förnya era löften för att ni ska få de3n rätta känslan. Gör det till en speciell stund som bara är er!
    Lycka till!

• Bzzz

Jo det får man visst!!!!! Varför orkar man ens hetsa sig på barn och deras föräldrar som vistas utomhur dvs. påd en yta som vissa anser sig vara egen herre på!!??

Vidalila skriver: Blir så himla trött på Momzillas och curlingföräldrar som
    tror att världen cirkulerar kring dom. dom kan t.ex. stanna plötsligt mitt på gatan med vagnen för att barnet knäppt upp en knapp i jackan så att vi som går bakom måste väja akut! Nästa gång det sker ska jag låtsas krocka med dom bara för att uppmärksamma att det faktiskt inte går att stanna på ett övergångställe för att knäppa karborreband.

Men snälla nån..."väja akut...." vad är det frågan om...rasar er värld pga att ni måstegå på sidan av en mammam med barnvagn??? Och sedan även låtsas krocka....nej då ska man nog inte ha barn för då verkar man ha annat att tänka på!
    Så tycker jag!!

Däremt så tycker jag att barn ska uppföra sig och lära sig sitta stilla och vara tysta när det förväntas av de. Däremt är det inte alltid så lätt för barn att göra detta till 100%!

• Bzzz

Cattiecattie: nej det har ingenting med tyst i kyrkan att göra....precis...men om man orkar hetsa sig och sedan ge uttryck för vad man tycker om vissa föräldrar med barn bara för att de inte råkar passa in i just deras/er livsbild/situation så måste man även tåla reaktioner. Som jag sa Tyst i kyrkan handlar inte om att knäppa kardborreband!

• Bzzz

Skitsnack-det är inte många föräldrar som är så men det finns naturligtvis en del. Att det ska betyda att man måste uttala sig om hur det är att ha barn när man faktiskt inte gör det....vilket man iNTE gör innan man har egna barn tycker jag är fånigt. Jag är ledsen om det tas så hårt det jag skrev men det var iaf inte min mening. Jag vidhåller dock att jag inte kan begripa att barn är ett så omdiskuterat ämne. Låt var och en sköta sina egna barn oavsett om de plockar knappar, knäpper kardborreband eller ej.
    Förlåt om det var hårt skrivet!

• Bzzz

Förövrigt undrar jag om det är så att ni bestämt er för att reta er på barn och föräldrar och leta orsaker att få hacka???? När man kommit över det stadiet kan man kanske börja fudnera på egna barn, innan dess är man troligtvis inte mogen!

• Bzzz

Jag skrev om du läste lite mer noggrant att jag är ledsen att jag är ledsen om det var hårt skrivet! Men om det inte godtas så ber jag dig här och nu om ursäkt för det och om du tog illa vid dig!

• Bzzz

Bra! Då hoppas jag att diskussionen kan fortsätta i god ton! Det var dumt skrivet men jag retade väl upp mig mer än nödvändigt...som vi alla känner till så är det ju lätt att feltolka saker här på nätet men det är ingen ursäkt iof! Nåja, härmed avslutat då!

Svar på tråden Bröllop utan känsla...