Bröllop utan känsla...
Jag hetsar sällan upp mig men när jag läser "mammacattas" ord,
"Om ni är av uppfattningen att barn ska vara tysta och snälla: välkommen till e.a (efter aga) där vi inte KAN göra nåt åt våra barns ljudnivåer."
Kan jag inte hålla mig! Dessa rader är det sjukaste jag läst på BT.
Hallå, ska man slå i barn (och djur?) vett? Man visar såklart hur man beter sig i olika samanhang. I en kyrka är det ex INTE okej att springa i gången eller kolla ekot. Lär man inte sina barn det gör man dem bara en otjänst. Jag var på en lucia gudstjänst i vintras, som förstördes totalt av fem ungar som sprang race i kyrkgången, skrek och hade sig. Helt otroligt hur föräldrarna kan sitta på sina arslen och bara låta det ske, snacka om respektlöst. Vi andra hörde inte ens vad prästen sa! Plötsligt reser sig en gammal gumma, och stapplar fram till barnen, antar att hon tänkte prata med dem, så de skulle lugna ner sig, vet ni att hon nästan blev nersprungen, ingen lyssnade på henne! Hela den kyrkvistelsen, satt jag och var så arg, jag hade en enorm lust att leda ut barnen och vänta i utanför, så att tanten kunde njuta av stämningen ifred.
Barn är välkomna till kyrkan som kan uppföra sig, små barn som inte går att prata med går man ut med om de stör för allas trevnad. Sen har vi ju alltid kyrkans barntimmar, där barnen står i fokus på ett annat sätt.
Jag blir vansinnig när man inte visar andra respekt, och det gäller såklart inte bara barn, jag älskar barn, men vi vuxna måste tillrättavisa, med det menar jag prata med dem, vad som är rätt och fel. För andras trevnad.
Jag förstår dig till fullo TS, även om detta inlägg blev riktat som svar till mammacatta.