• Vidalila

Bröllop utan känsla...

brudgum2008

Instämmer. Dock tycker jag det är viktigt att anmäla kränkningar.

• Vidalila

Ramlösa

Ramlösa!
    hahaha, det har du rätt i! :D

men jag tänker ändå att det nånstans finns en gräns för vad som är okej att skriva. Att skriva att någon hoppas att jag inte ska få barn är way out of line tycker jag och uppenbarligen många andra.

Att klaga på mina servetter, brudbukett eller låtar är en helt annan. Och jo, det är faktiskt så att jag verkligen önskar mig barn mest av allt. Det är bara m2b som strejkar just nu ;)

men du har rätt ramlösa, jag får tagga ner helt enkelt.

/vidalila *taggar ner*

• Vidalila

Brudgum2008

Så trevligt med en man här förresten!

Ja, visst är det så att folk gömmer sig bakom anonymiteten! Gjorde en studie på det på sociologikursen på soc. högdskolan bland gymnasieungdomar, och dom kunde uttrycka sig hur hemskt som helst via datorn, men egentligen var dom inte så hemska i verkligheten. De tänkte som så att "gyllene regeln" inte gäller när man är så skyddad som vid ett tangentbord.

• Vidalila

Tack för det Bzzz. Ursäkten godtas ;)

• Vidalila

Jag är också socionom ;) Jag skulle läsa magister denna terminen men det var tydligen bara jag som ville det, så den blev inställd.

I Malmö, du då?

• Vidalila

Vad skrev du din magisteruppsats om och i?

• Vidalila

brudgum...aha så du har en hel "tråd-plan" du då alltså!

• Vidalila

Brudgum

men usch, du måste ju locka hit din blivande igen förresten!

• Vidalila

Bzzz

jag vill bara meddela att jag mailade brölloptorgets support och sa att vi löst det, så att de behöver inte ta upp ärendet.

• Vidalila

missförstod jag?
    2007-07-23 20:26 Brudgum 2008

>>Vidalila

Absolut. Jag tror nog det är lätt att ta ALLT väldigt personligt, trots att man skriver helt anonymt OCH på internet. Min blivande visade mig ett inlägg som Bruden Engelbert hade skrivit om lyxbröllop, och hon drog sig tillslut bort från BT för att det blev för mycket påhopp. Det jag vill säga är att som folk behandlar varandra här, så funkar det ju inte i vanliga livet, sorgligt att man tar sig sådana friheter bara för att man inte känner den andra.

• Vidalila

jaha, nej trodde att hon hade blivit ledsen över ett inlägg och sen dragit sig bort från BT, så då tänkte jag att hon kanske ville prova igen.

• Vidalila

brudaug

Jag förstår hur du menar. För oss handlar det om hur vi känner föräldrarna, i vilken ålder barnen är, och om de skulle ha roligt på bröllopet.

Mina föräldrars vänners barn som är strax över 18 alla tre kommer vi inte att bjuda. Vi känner inte dom så väl. Min kusin som är 18 kommer vi att bjuda. Vår gudson som är 3 år då får stanna hemma, våra vänners barn får stanna hemma (om de inte ammar då).Ja så blir det! Tror även att föräldrarna (på vårt bröllop) tycker det är roligt att få festa loss en kväll!

Sen håller jag fortfarande med TS, jag hade också stört mig på systerbarnets stoj under min vigsel.

• Vidalila

mirranda

Hahaha! Ja BT är ju verkligen The Place To Be för att hitta en flirt! ;)

• Vidalila

ja just det ja, när är det dags?

Svar på tråden Bröllop utan känsla...