Stockholmsbrudar 2008
Hej :)
Jag och min sambo ska gifta oss i maj-08, vi har precis börjat planera ordentligt och det är otroligt spännande.
När ska ni gifta er?
Hej :)
Jag och min sambo ska gifta oss i maj-08, vi har precis börjat planera ordentligt och det är otroligt spännande.
När ska ni gifta er?
Godisråtta:
* Vi har bestämt lokal för middagen efteråt *börjat komma in på rätt spår ang. vilka färger dukning och dekoration ska gå i * filat på vad som ska stå på inbjudan *klänningen är köpt *skor fixade *Håller på o bestämmer vad som ska graveras i ringarna, ska gå o kolla storlek en gång till idag (vi ska beställa dem på nätet så extra viktigt att storleken blir rätt.)
Vi skippar förlovningen och hoppar rätt på bröllopet :) Men min sambo ska fria ordentligt först, o då ska jag få en ring även, därför vi behöver få iväg beställningen på ringarna ;)
Hur långt har ni kommit?
GOdisråtta
Exakt datum är inte bestämt, men vi gifter oss en lördag.
Varken jag eller min sambo är med i kyrkan så det blir inget kyrkligt bröllop.
För den juridiska delen gifter vi oss borgerligt, sen ska vi be min sambos bästa vän som är pastor, som även höll i våran sons namngivningsceremoni, att även hålla i våran bröllopsceremoni, fast inte i egenskap av pastor i den kyrkan han tillhör utan som vän. Vigseln blir utomhus om vädret tillåter annars i atelje´n vi ska ha middagen efteråt i.
Ska fråga honom nästa vecka, därför är inget datum spikat än, vi hoppas att han kan och vill för vi har ingen plan b än så länge :)
Det blir ingen traditionell ceremoni heller utan vi ska (förhoppningsvis) sätta oss ner o fila på det tillsammans sen alla tre, precis som vi gjorde inför namngivningen.
Så.. jag vet inte om vi ska ha tärna o bestman vid ceremoni, vi kommer i vart fall utse varsin som kan hålla i respektive möhippa/svensexa.
Min bästa vän bor i Gbg så det är ju lite opraktiskt o välja henne.
Just det, toastmaster har vi utsett också redan..
Ang. bröllopsbuketten så har jag siktat in mig på callior, men inte bestämt mig.
Jo det är ju fint om allt matchar, jag är matchningsfreak ;)
Vad är det för klänning du vill ha?
Godisråttan
Det är ett nick jag använt tidigare, så jag reggade mig här med med det.. det syftar på min sons beräknade förlossningsdatum 5/2 (och även min födelsedag)
Vilket datum gifter ni er?
Min klänning är axelbandslös, korsett utan snörning, med pampigt släpp, jag är vansinnigt förälskad i den :)
..sorry ser nu datumet längre upp..
Någon som funderat kring gravyren?
MOnken
Vi skippar nog namn o satsar på något annat.. det är knivigt det där med gravyr.
monken
kul idé.. hur dyrt är det då?
Godisråttan
För oss går det framåt med planeringen, jag är ganska effektiv när jag sätter igång ;) haha
Har också funderat på det där med inbjudningar, men eftersom de ska osa i god tid före så måste de ju ha lite tid på sig också, så vi har kommit fram till samma sak som du, skicka ut dem i mitten av januari something.
Vi ska gifta oss i slutet av maj.
GOdisråttan
Alla hjärtans dag var ju klockrent, tror jag snor den idén av dig rätt av ;)
DÅ får man lägga dem på lådan dagen innan, perfekt.
Jag följer gärna med på en första fika, vart brukar ni träffas, brukar det bli på kvällen?