• Monken

Stockholmsbrudar 2008

Vi gifter oss den 24 Maj i Allhelgonakyrkan. Var vi ska ha festen är inte alls klart ännu!

• Monken

Brud-08, Usch vad svårt!! Vi gifter oss "redan" i maj så min fisör ska ordna mitt hår.

• Monken

0205, jodå. Vi har funderat över gravyren, men inte alls kommit fram till något. Det självklara är ju våra namn och datum, men jag skulle vilja ha något mer ingraverat. Man kanske ska göra så att namnen inte alls står, utan bara något annat och datumet... Hmm...

• Monken

Ja, visst är det! Jag såg att om man köper Platinaringar kan man ha sin älskades namnteckning i ringen. Den sätts dit med hjälp av laser. Skulle ju såklart vara lite kul om det inte vord så att platina ligger en smula över vår prisklass...

• Monken

jag kikade på platina till förlovningsringen, och en av de billigaste ringarna jag tittade på kostade 12000:- , så det blev i vitguld istället. Då fungerar inte namnteckningen i laser tyvärr... Jag var inne i en butik på Biblioteksgatan där de kunde göra så, kommer inte ihåg vilken dock.

• Monken

Gotland-08, å vad mysigt!! Jag har varit i Visby nu i helgen och kyrkan där är ju bara såå vacker! En liten dröm för oss var att vi skulle kunna bjuda alla vi vill över till Visby för vigsel, fest och boende. Men... det har vi alls inte råd med så vi gifter oss här hemma i Stockholm istället.

• Monken

Brud-08, ja, det låter ju onekligen klurigt med kyrka och lokal på varsin sida om en avstängd väg. Kan man gå runt på något sätt eller är det avspärrat mycket runt omkring?

• Monken

Brud-08. Drt kommer du att hinna galant! Ni kan ju skriva i inbjudan att det är som det är och att gästerna får befinna sig på rätt plats en viss tidpunkt , annars kan det vara trixigt att komma över vägen. Eller så. :)

• Monken

Gotland-08, gick förbi där på väg till färjan i lördags då detprecis skulle vara en vigsel. Och nere i Botaniska Trädgården var det fotning av ett brudpar. Det var såå vackert och mysigt att se!!

• Monken

Vi ska fotas efter vigseln. Dels vill jag inte att min man ska se mig brudklädd förräns precis innan vigseln, och dels tror jag att vi kommer att glittra efter vigseln. Fatta känslan tjejer, att få säga "ja" till den man älskar mest av allt! Snacka om kick!!! :)
    Gästerna får helt enkelt vänta! De får sippa skumpa så länge :)

Svar på tråden Stockholmsbrudar 2008