• Monken

Stockholmsbrudar 2008

Hej! Nu kommer jag "tillbaka" till tråden igen. Från början var det meningen att jag och min älskade skulle gifta oss 24 Maj-08. Vi bokade kyrka, bokade festlokal (Aquaria) och allt var frid och fröjd ända till Aquaria köptes upp av Grönan. Det bokades av och skulle bokas om till något annat, sen blev det semester, strul med nästa bokning och allt slutade med att vi fick överge detta fantastiska datum (det var inget särskilt med det datumer egentligen, det kändes bara så rätt...) och boka om både kyrka och festlokal till 7 Juni istället.
    Så. Nu ska jag och min m2b gifta oss i Täby kyrka och ha festen på Nygårds värdshus.

Man blir ju lätt trött när det strular så...

• Monken

Matilda08, vad kul! Vilket datum har ni?

• Monken

Jo, de har nya menyer för varje år, sa de till oss, men de är även flexibla och kan laga till det man vill ha ändå. Vi tyckte Rödbetscarpaccio lät oerhört gott som förrätt, sen vill vi ha någon sorts fläskfile till varmrätt. Sen hoppas vi att de kommer att ha kvar Crème brulée som efterrätt, för det är ju bara för gott!!!

• Monken

Ja, de verkar ha väldigt fin mat där! Vi har pratat om att gå dit och äta någon kväll nu i höst!

• Monken

Ja, listor är alltid roliga!!

3 maj - Godisråttan - Bromma Kyrka - Ängby Slott
    24 maj - 0205 - Therese & Jens, kl. 13, Utomhus Tantolunden
    7 Juni - Monken - Kl. 15, Täby Kyrka - Nygårds Värdshus

• Monken

nicolina2008, vi hade först tänkt att ha Östra Ryds kyrka och sen ev Tornvillan, men nu blev det Täby istället.

• Monken

Det känns som det är lite stiltje i vår planering. Har börjat fundera på inbjudningarna, men inte riktigt satt igång... Har börjat fila på gästlistan vilket är lite klurigt.
    Tiden rusar ju fram, så jag har tänkt skriva ner allt som ska planeras och försöka göra en tidsplan.

Har nu andra börjat fundera på bröllopsresa? Vi kommer inte att åka direkt, utan vi åker sen i november till Thailand. Vet dock inte alls när man behöver boka.

• Monken

Å, vad kul att bila runt!!! Jag har varit på västkusten, fast mitt i sommaren.

Vi planerar att åka i november, precis när säsongen börjar, men innan jul-semesterfirarna.

• Monken

Vi hade också tänkt att önska oss pengar. Vi tycker att vi har allt (utom möjligen ett hus... )

• Monken

Brud -08, förstår det!! Själv ska vi använda oss av "svärfar" som kan det där med foto. Billigt och bra, det enda vi ska köpa är extra minneskort till hans kamera.

Ska ni fota er före eller efter vigseln?

• Monken

Ja, det känns verkligen jättebra! Vi funderar fram och tillbaka om vi ska fota oss före eller efter, jag gråter också väldigt lätt! Det roliga med att fotas efter är att jag skulle vilja att min m2b ser mig första gången som brud när vi möts utanför kyrkan...

• Monken

Ja, vi har också en plats som skulle vara kul att fotas på... men... äsch, jag vet inte. Det kanske inte spelar någon roll om han ser mig innan kyrkan eller inte.

• Monken

Här är jag i alla fall Planeringen har inte rört sig så mycket. Det känns som om man inte kan göra nåt "redan nu" samtidigt som det är dumt att skjuta upp till sista stund. Märklig känsla.

Jag var inne och kikade lite på vigselringar igår, vet inte riktigt vad jag vill ha, men börjar få en liiten aning i alla fall.

• Monken

Var ska ni andra köpa era brudskor?

Jag har ett par jättesköna vita, fast de är helt utan klack... Tror att jag nog vill ha en liiten klack i alla fall, dels för hållningens skull och dels för att min klänning har ett litet släp.

• Monken

Jag har kikat på reaskorna, men det är oerhört ont om vita skor... Har sett ett par fina på en sida på nätet, men vet inte om jag vågar köpa skor som är oprovade...

Svar på tråden Stockholmsbrudar 2008