Inlägg från: Miss (snart mrs) A |Visa alla inlägg
  • Miss (snart mrs) A

Ska man betala deras kläder?

Vi resonerade som så att kläder kommer de ju ändå köpa nya till vårt bröllop så det behöver vi inte stå för - de får ha precis vad de vill på sig, vi har inga krav.

Vi kommer stå för en enklare håruppsättning, sminkning och deras övernattning istället. Det är ju lite extra lyxsaker som man kanske inte hade unnat sig annars men som jag vill ge dem som tack för att de ställer upp.

• Miss (snart mrs) A

kentfantast

Jo, jag vet att de kommer köpa nya kläder så det var väldigt enkelt att dra den slutsatsen Och annars hade de gärna fått ha något de köpt tidigare (eftersom vi inte har några krav på vad de ska ha på sig). Det trodde jag var lätt att utläsa med tanke på resten av mitt svar men jag kanske var mer otydlig än vad jag trodde.

• Miss (snart mrs) A

Åh, så roligt! Måste ju vara skoj att få ha någon man själv sytt (hihi, om man nu är bra på att sy förstås, som du precis skrev).

• Miss (snart mrs) A

Absolut, alla merkostnader det innebär att vara tärna tycker jag att man kan hjälpa till med om man har den ekonomin. Man förväntar ju sig ändå en del av sin tärna i slutändran.

Nu sitter jag mest bara och filurar på när man ska tillfråga tärnorna, vi gifter oss om 9 månader så det är ju lång tid kvar men samtidigt är det svårt att hålla sig fär länge, vill ju ha någon att diskutera alla detaljer med, killen därhemma behöver lite avlösning

Svar på tråden Ska man betala deras kläder?